یکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: با وجود آنکه مقام‌های فلسطینی از آغاز کاهش سوخت‌رسانی به غزه از جانب رژیم صهیونیستی حکایت می‌کنند، مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام داشته‌اند با وجود تهدیدهای اولیه برای قطع سوخت و برق غزه، عملی کردن این اقدام را تا اواسط هفته به تأخیر انداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مجاهد سلامه، از مسئولان تأمین انرژی غزه اظهار داشت: اسرائیلی‌ها تقریبا اقدامات خود را آغاز کردند و ما رسما اعلام می‌کنیم که 40 درصد از سوخت رسانی به غزه کاهش یافته است. ما درخواست 350 هزار لیتر سوخت داده بودیم و در حال حاضر تنها 210 هزار لیتر دریافت کردیم.

این در حالی است که یک مقام عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی گفته بود هر گونه کاهش سوخت رسانی به غزه باید مورد تصویب دولت قرار گیرد و این اقدامات طی چند روز آینده شروع نخواهد شد.

وی در گفت‌وگو یی اظهار داشت: کاهش سوخت رسانی احتمالا از اواخر هفته جاری آغاز می‌شود اما این اقدام نیازمند چراغ سبز از جانب دولت است.

پیش از این، وزارت دفاع رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود که کاهش سوخت رسانی به غزه را از امروز به تلافی حملات راکتی از این منطقه آغاز خواهد کرد. اما یک مقام مسئول در سرزمین‌های فلسطینی اظهار داشت: هنوز دستوری برای انجام این اقدامات دریافت نکرده است.

در همین رابطه دور الون مدیر شرکت انرژی که برق غزه را تأمین می‌کند تأیید کردکه دستور اکید از سوی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی دریافت کرده است تا جریان برق را بروی این منطقه قطع کند.

احمد علی معاون سازمان نفت غزه در ارتباط با این اقدام رژیم صهیونیستی گفت: این یک هشدار جدی به ساکنان غزه است و زندگی آنها اکنون به خطر افتاده است و بیمارستان‌ها،  پمپ بنزین‌ها و سیستم فاضلاب به شدت با کمبود سوخت مواجه هستند.

شولومو درور، هماهنگ‌کننده ارشد اسرائیل در امور سرزمین‌های فلسطینی گفت: زمانی که ما از جانب کادر سیاسی دستورات لازم را دریافت کنیم آنها را اجرا می‌کنیم اما هنوز چنین دستوری به دست ما نرسیده است.

حماس هر گونه کاهش سوخت و برق به غزه را جنایت جنگی علیه ساکنان این منطقه دانسته است.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس گفت: این تحریم‌ها مجازات دسته جمعی مردم فلسطین در نوار غزه است و بدون تردید منجر وخیم‌تر شدن اوضاع خواهد شد.

از سوی دیگر احمدعلی،  معاون مدیر بخش نفت غزه اعلام کرد: ارسال سوخت و بنزین 30 درصد کمتر از درخواست‌های ما بوده است.

وی هشدار داد که این کاهش سوخت دشواری‌های گسترده‌ای را برای زندگی در نوار غزه به‌دنبال خواهد داشت.

شرکت تهیه‌کننده سوخت برای نوار غزه نیز کاهش ارسال سوخت‌رسانی به غزه به دستور وزارت دفاع رژیم صهیونیستی را تأیید کرده است.

کد خبر 35165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز