همشهری آنلاین: بر اثر تبادل آتش میان گروه‌های رقیب فلسطینی در نوار غزه سه تن کشته شدند و به گفته منابع بیمارستانی یک نوجوان 13 ساله نیز جزو این قربانیان است.

خبرگزاری سوئیس از غزه گزارش داد، 45 تن دیگر نیز در این جریان مجروح شده‌اند. در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی نیز دو فلسطینی را در سواحل نوار غزه به شهادت رساندند.

آن گونه که منابع بیمارستانی اعلام کردند هر دو این مردان در نزدیکی رفح با قایق در حال ماهیگیری بوده‌اند که با آتش یک ناوچه جنگی مواجه می‌شوند.

در جنوب نوار غزه و نزدیکی رفح نیز به گفته پزشکان تبادل آتش خشونت‌آمیزی میان هواداران جهاد اسلامی و حماس در گرفته است. در این جریان نیز یک زن 51 ساله کشته شد.

در این درگیری‌ها نیز دستکم 15 تن دیگر مجروح شدند. جهاد اسلامی پیش از این مرگ یکی از اعضایش را تایید کرده بود. به گفته پزشکان او به شدت مجروح شده بوده است.

اندکی پیش از این نیز دو فلسطینی از جمله یک نوجوان 13 ساله بر اثر تبادل‌آتش چندساعته میان پلیس تحت فرماندهی حماس و جنبش فتح متعلق به محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین کشته شد و دستکم 30 تن دیگر هم مجروح شدند. نوار غزه از اواسط ماه ژوئن تحت کنترل حماس است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز شهادت دو فلسطینی را در سواحل نوار غزه تایید اما اعلام کرد که شلیک‌های صورت‌ گرفته توسط نیروی هوایی این رژیم صورت گرفته است.

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی تردد کشتی را در سواحل غزه کنترل می‌کند و به هیچ قایقی اجازه تردد در این منطقه را نمی‌دهد. با این حال ماهیگیری در 11 کیلومتری از ساحل نوار غزه مجاز است.

ارتش مدعی است این ممنوعیت از آن جهت ضرورت دارد که جلوی قاچاق سلاح به نوار غزه گرفته می‌شود.

کد خبر 34496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز