پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

یک مقام آمریکایی اعلام کرد درپی تخلفات افراد و نهادهای کمک‌رسان به آوارگان جنگ سوریه، دولت آمریکا روند اعطای میلیون‌ها دلار کمک‌های خود را متوقف کرده است.

آوارگان

روزنامه حريت، چاپ تركيه، ديروز به نقل از يكي از مقام‌هاي آژانس توسعه بين‌المللي آمريكا كه خواسته نامش فاش نشود گزارش داد كه فعاليت 14مؤسسه تركيه‌اي و برخي افراد دخيل در برنامه‌هاي كمك‌رسان به حالت تعليق درآمده است. طبق گزارش اين روزنامه، سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي واسطه ارسال كمك‌ها به آوارگان سوريه با شركت‌هاي فروشنده مواداوليه تباني كرده و پول بيشتري به شركت‌هاي تركيه‌اي پرداخت مي‌كرده‌اند. بر اين اساس، تخلفات گسترده‌اي نيز در مورد چگونگي انجام مناقصه‌ها و عقد قرارداد با شركت‌هاي تأمين‌كننده اقلام مورد نياز آوارگان صورت گرفته است. همچنين در بسياري از موارد، كالاها را با كالاهاي بي‌كيفيت جايگزين مي‌كرده و دراختيار آوارگان قرار مي‌داده‌اند.

  • بيش از 40ميليون آواره داخلي

ديروز مركز پايش آوارگان داخلي (IDMC)‌ مستقر در ژنو سوئيس در گزارشي اعلام كرد تا پايان سال2015 يعني حدود 5‌ماه پيش، بيش از 40ميليون‌و800 هزار نفر در سراسر جهان درون خاك سرزميني‌شان آواره شده‌اند. اين عده غير از حدود 20ميليون آواره‌اي است كه در اثر جنگ و درگيري از كشورهايشان گريخته و به كشورهاي ديگر پناه برده‌اند.

طبق گزارش اين مركز، از ميان افرادي كه در اثر جنگ از خانه و شهرشان آواره شده و به مناطق نسبتا امن‌تر در ديگر نقاط كشورشان گريخته‌اند، تنها حدود 8ميليون‌و600 هزار نفر مربوط به سال گذشته ميلادي است. بر اين اساس، روزانه حدود 24هزار نفر در سراسر جهان از خانه و شهرشان رانده شده‌اند.

نيمي از اين افراد، اتباع كشورهاي درگير جنگ در خاورميانه يعني كشورهاي يمن، سوريه و عراق هستند. يمن با 2ميليون و 200هزار نفر بيشترين آمار را به‌خود اختصاص داده كه اين تعداد حدود 10درصد از جمعيت اين كشور است. غيراز كشورهاي خاورميانه، افغانستان، جمهوري آفريقاي مركزي، كلمبيا، جمهوري دمكراتيك كنگو، نيجريه، سودان جنوبي و اوكراين در فهرست كشورهاي داراي بالاترين آمار آوارگان قرار دارند.

کد خبر 333633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha