همشهری‌آنلاین: ادام جنگ داخلی در لیبی پس از سقوط معمر قذافی ،دیکتاتور پیشین این کشور بیش از چهارصد هزار آواره در ی داشته‌است.

آتش درگیری ها در لیبی همچنان شعله ور است و آوارگان در لیبی در ماه مبارک رمضان با شرایط بسیار دشواری روبه‌رو هستند.

این افراد خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند و در اردوگاه‌هایی مستقر شده‌اند که هیچ امکاناتی ندارد.

بیش از 200 خانواده در اردوگاه الجفره در مرکز لیبی با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. ادامه جنگ در لیبی مشکلات شدیدی را برای کودکان این کشور ایجاد کرده است. شمار زیادی از کودکان درس و تحصیل را رها کرده و با فقر و گرسنگی روبه‌رو هستند و به کمک‌های سازمان های بشردوستانه امیدوارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، عضو کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: بخشی از کمک‌های غذایی و بهداشتی را میان آوارگان توزیع کرده‌ایم ولی با وضع بسیار دشواری روبه‌رو هستیم. ما به کمک های بیشتری نیازمندیم. بیش از دو میلیون نفر در لیبی به کمک‌های بشردوستانه نیازمندند.

گزارشگر المیادین افزود: دفتر کمیساری عالی آوارگان سازمان ملل در لیبی اوضاع آوارگان این کشور را فاجعه‌بار توصیف کرد و درباره کاهش کمک‌های دولتی به آوارگان و افزایش شمار آوارگان در لیبی به ویژه در مناطق تحت سیطره داعش هشدار داد و تاکید کرد در صورتی که گروه‌های درگیر در لیبی نتوانند به راه‌حلی برای پایان دادن به بحران این کشور برسند،شمار بیشتری از شهروندان این کشور آواره خواهند شد.

کد خبر 336598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha