همشهری‌آنلاین: سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد از آغاز سال ۲۰۱۶ بیش از ۳۰۰۰ آواره جان خود را در دریای مدیترانه از دست داده‌اند.

این در حالی است که نزدیک به 250 هزار نفر موفق شده‌اند از اين دريا عبور کنند.

سازمان بين‌المللي مهاجرت در بیانیه‌ای اعلام کرد « با کشف 39 جسد این هفته در سواحل لیبی،‌ شمار قربانیان به سه هزار و 34 نفر رسيد. »

در این بیانیه آمده است: این آمار از هزار و 917 نفری که در هفت ماه نخست سال 2015 جان باخته‌اند به مراتب بیشتر است.

این سازمان اعلام كرد: شمار کسانی که از این دریا گذر می‌کنند برعکس در مقایسه با همین دوره در سال گذشته « کمی » افزایش پيدا كرده‌‌است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه از ژنو، یکی از دلایلی که شمار قربانیان و ناپدید شدگان امسال افزایش یافته است، ورود استثنایی آوارگان در اواخر ماه مه است. در این ماه 1000 نفر طی چند روز وارد شده اند.

بنابراعلام سازمان بین المللی مهاجرت، در این دوره قایق های بزرگ‌تر از حالت معمول که صدها نفر مسافر آن بودند غرق شدند.

براساس آمار این سازمان، مسیر رسیدن به ایتالیا همچنان خطرناک‌ترین مسیر است و از آغاز سال 2006 قربانی داشته است. نزدیک به 88 هزار و 350 نفر نیز به مقصد رسیده‌اند. در همین دوره، نزدیک به 160 هزار آواره به یونان رسیده‌اند و 383 نفر جان باخته‌اند. 45 نفر نیز در حاشیه سواحل اسپانیا جان خود را از دست داده‌اند.

صدها هزار آواره نیز که از درگیری‌های سوریه و خاورمیانه گریخته اند سال 2015 وارد اتریش و مجارستان شده‌اند. آنها تلاش می‌کنند از راه ترکیه و یونان به غرب اروپا بروند.

اما پس از آن‌که شمار بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند مرزهای خود را ببندند، موج ورود آوارگان در ماه مارس متوقف شد. اتحادیه اروپا برای کنترل بهتر موج ورود آوارگان توافقی را با ترکیه امضا کرده است.

کد خبر 341354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha