سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ورنر فایمان، صدراعظم اتریش، در پی انتقادهای وسیع به سیاست‌اش در ارتباط با پناهجویان کناره‌گیری کرد.

بحران پناهجویی صدراعظم اتریش را مجبور به استعفا کرد

به گزارش دويچه وله، فایمان در سال ۲۰۰۸ صدراعظم و رئیس حزب سوسیال دموکرات اتریش شد. هنوز مشخص نیست جانشین او چه کسی خواهد بود.

ورنر فایمان، صدراعظم ۵۶ ساله‌ی اتریش، روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت / ۹ مه) پس از نشستی با اعضای رهبری حزب سوسیال دموکرات اتریش اعلام کرد که از پست صدراعظمی کناره‌گیری می‌کند و ریاست حزب سوسیال دموکرات (SPÖ) را نیز واگذار می‌کند.

فایمان در جواب سوالی در ارتباط با پشتیبانی اعضای رهبری حزب سوسیال دموکرات از خط مشی سیاسی‌اش پاسخ منفی داد.

راینهولد میترلهنر، معاون صدراعظم اتریش که عضو حزب مردم اتریش (ÖVP) است در این باره گفت با کناره‌گیری ورنر فایمان، انتخابات زودرس برگزار نخواهد شد. انتخابات دوره‌ای صدارت اعظمی اتریش قرار است در سال ۲۰۱۸ برگزار شود.

معاون صدراعظم اتریش در ادامه گفت که نمایندگان حزب مردم اتریش روز سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت / ۱۰ مه) درباره این کناره‌گیری و نتایج آن بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

گفته می‌شود برگزاری انتخابات زودرس در شرایط کنونی به هیچ وجه به نفع حزب سوسیال دموکرات و حزب مردم اتریش نیست. مرحله نخستین انتخابات ریاست جمهوری در اتریش در روزهای پایانی ماه آوریل نشان‌دهنده‌ی این امر بود.

در این انتخابات آرای داده شده به نمایندگان این دو حزب بزرگ اتریش تنها ۱۰ درصد آرای شرکت‌کنندگان بودند. تنها حزب پیروز این انتخابات حزب راست افراطی اتریش موسوم به حزب آزادی (FPÖ) بود.

حزب راست افراطی آزادی که در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده، در انتخابات محلی اتریش نیز با سیاست ضدپناهجویی و خارجی‌ستیزی بیشترین آرا را به دست آورد.

ورنر فایمان، در سال ۲۰۰۸ صدراعظم اتریش شد و در همان سال به ریاست حزب سوسیال دموکرات کشورش (SPÖ) انتخاب شد. هنوز مشخص نیست جانشین او چه کسی خواهد بود.

کد خبر 333480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha