پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

آلما شفتی: در دنیای محیط‌زیست، عکس چه کارها که می‌تواند بکند. از دوربین‌هایی با لنز تله برای حمایت از حیوانات حیات‌وحش گرفته تا دوربین‌های ماهواره‌ای.

دوچرخه شماره ۸۲۰

کمپانی گوگل چند عکس را از جالب‌ترین و عجیب‌ترین عکس‌های زیست‌محیطی‌اش منتشر کرد. عکس‌هایی که با نرم‌افزار همین شرکت، یعنی«گوگل‌ارث» (Google Earth)گرفته شده است.

این عکس‌ها هم زیبایند و هم اطلاعات جالبی در خود دارند.

دوچرخه شماره ۸۲۰

درياچه‌ي خون!

این‌جا شهرک صدر در عراق است. در کناره‌ی این شهرک دریاچه‌ای می‌بینیم به رنگ خون. این یکی از عکس‌های گوگل‌ارث است. زیست‌شناسان حدس‌هايي زده‌اند؛ اما هنوز توضیح دقيقی برای رنگ عجیب این دریاچه پیدا نکرده‌اند!

 

دوچرخه شماره ۸۲۰

جزيره ‌ي ارواح

به مدت یک قرن، در بیش‌تر نقشه‌های زمینی از اقیانوس آرام جنوبی، جزیره ای وجود داشت مشهور به «جزیره‌ی شنی» که تخمین زده می‌شد، حدود 87کیلومتر مربع وسعت دارد.

اما در سال 2012 گروهی از دانشمندان با ورود به این منطقه اعلام کردند که چنین جزیره‌ای وجود خارجی ندارد. از آن پس نام و تصویر این جزیره از روی تمام نقشه‌ها و هم‌چنین نرم‌افزار گوگل ارث پاک شد.

این عکس گوگل ارث اما بازهم یک جزیره‌ی چندضلعی را در این منطقه نشان می‌دهد. البته اين‌بار محققان مطمئن هستند که این چند ضلعی یا تصوير یک قایق است و یا حرکت موج‌های دریا اين شكل را ايجاد كرده است!

 

دوچرخه شماره ۸۲۰

شهرك مورچه‌ها!

این‌جا «گرند کنیون» است. دره‌ای در ایالت آریزونای آمریکا که رود کلرادو در میان آن جریان دارد. گرند کنیون یکی از بحث‌برانگیزترین مناطق در علم زمین‌شناسی است.

این عکس بخشی از این منطقه را نشان می‌دهد که زمینی لخت و هموار دارد. پس این نقطه‌ها چیست؟ خب معلوم است دیگر، از مورچه‌های قرمز بپرسید. گرند کنیون سرزمین مورچه‌های قرمز است.

این مورچه‌هاي قدرتمند می‌توانند تپه‌هایی پر از تونل‌های تودر تو به اندازه‌ی 100 سانتیمتر درست کنند. آن‌ها توانسته‌اند در محوطه‌ای به اندازه‌ی ده متر مربع چندین و چند تپه درست کنند. این نقطه‌ها در واقع شهرک مورچه‌هاست!

 

دوچرخه شماره ۸۲۰

خانواده‌ي فيلي!

احتمالاً کم‌تر کسی تابه‌حال گروهی از فیل‌های در حال دو، آن هم از بالا دیده است. اما این عکس ماهواره‌ا‌ي این امکان را به همه داده است.این‌جا کشور چاد است؛ کشوری در مرکز آفريقا.

زیست‌شناسان برای رفتن به ‌آن‌جا و تحقیق‌کردن با مشکلات زیادی مواجهند. اما شاید با این عکس خیلی از زیست‌شناسان براي رفتن به این منطقه انگيزه‌ي بيش‌تري پيدا كنند.

 

 

دوچرخه شماره ۸۲۰

تپه‌ي آفريقايي!

آفریقا، «دارفور غربی» منطقه‌ای در کشور سودان که سال‌های متمادی شاهد نزاع‌های خونینِ داخلی بوده است. این تپه‌ی طبیعی که شبیه به لب انسان است، یکی از جالب‌ترین و عجیب‌ترین عکس‌های ماهواره‌ای این روزها است.

 

دوچرخه شماره ۸۲۰

به گل‌نشسته!

این یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های به‌گل نشسته و در حال غرق‌شدن در میان جدیدترین عکس‌های ماهواره‌ای از کره‌ی زمین است. این یک کشتی باری بولیویایی است که در سال 2003 به گل نشست.

کد خبر 323122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha