همشهری آنلاین: آی وی وی، هنرمند معترض و مشهور چینی با عکس جدیدی که از خود در رسانه‌ها منتشر کرده‌است، تلاش دارد اطمینان حاصل کند که کسی آیلان کردی، پسربچه سه ساله سوری که چندی‌پیش در تلاش برای فرار از سوریه در دریا غرق شد را فراموش نخواهد‌کرد.

آیلان

براساس گزارش CNN، مرگ آيلان كردي، پسربچه سه ساله‌اي كه در تلاش براي فرار از سوريه، غرق شد و آب جسدش را به سواحل تركيه رساند، نه‌تنها تاثر و اندوه مهاجران سوري را برانگيخت،‌بلكه واكنش‌هاي شديد جامعه جهاني را نيز در پي داشت.

آی وی وی

اكنون آي‌وي‌وي هنرمند معترض چيني نيز عكسي از خود منتشر ساخته‌است كه در آن مرگ آيلان را تقليد كرده‌است. اين عكس توسط عكاسي به نام روهيت چاولا گرفته شده‌است تا در كنار گزارشي درباره اين هنرمند در شماره جديد اينديا‌تودي چاپ شود.

آي‌وي‌وي مي‌گويد ايده گرفتن اين عكس كاملا ناگهاني به ذهنش خطور كرده‌است. عكاس و خبرنگار هندي از او خواسته‌اند كه براي گرفتن عكسي در كنار ساحل ژست بگيرد و چشمانش را ببندد. از آنجايي كه پيش از آن درباره موضوع آيلان صحبت كرده‌بودند،‌ تنها ژستي كه به ذهن آي‌وي‌وي مي‌رسد، تقليد از عكسي بود كه از آيلان در رسانه‌ها منتشر شد.

براي اين هنرمند چيني ژست گرفتن در حالتي كه جسد آيلان در آن وضعيت پيدا شد، به شدت تاثيرگذار بود. وي مي‌گويد هرروز كودكان زيادي با قايق‌هاي مهاجران به ساحل مي‌آيند، آنها مانند فرشتگان هستند و به شدت آسيب‌پذيرند. مي‌توان ديد كه جهان آنها را در چه وضعيت اسفبار و نااميد‌كننده‌اي قرار داده‌است. دو جهان وجود دارد، جهان بزرگسالان و جهان كودكان،‌ و اين دو هيچ ارتباطي با هم ندارند.

کد خبر 324300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha