سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناگا کاتارو وقتی برای اولین‌بار ایده گوگل الرت (هشدارهای گوگل) را برای مدیرش توضیح‌داد، به سرعت با نظر منفی وی مواجه شد،‌ اما در نهایت توانست ایده خود را به یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای گوگل تبدیل کند.

براساس گزارش CNN، رئيس كاتارو در آن زمان به او گفت گوگل به اين دليل درآمد دارد كه مردم به آن مراجعه مي‌كنند، اگر براي آنها پيام‌هاي هشداردهنده و اطلاع‌رسان بفرستيم ديگر به ما مراجعه نمي‌كنند و ما ضرر خواهيم كرد. اما اين حرف باعث نشد كاتارو از ايده خود دست بردارد و آن را براي بنيانگذاران گوگل، لري پيج و سرگئي برين نيز تشريح كرد.

پيج و برين به سرعت ايده او را مورد آزمايش قرار دادند، اولين كليد‌واژه‌هايي كه قرار بود موتور جستجو با دريافت جديد‌ترين اطلاعات از آنها پيام هشدار ارسال كند گوگل و لري پيج بودند. كاتارو مي‌گويد پيج و برين از ايده او بسيار استقبال كردند و گوگل الرت را در سال 2003 راه‌اندازي كردند و اين ابزار به سرعت به يكي از پركاربرد‌ترين ابزارهاي گوگل تبديل شد به طوري كه صدها ميليون كاربر امروزه از آن براي نظارت بر محتواي مورد نظر خود در اينترنت استفاده مي‌كنند.

گوگل كاتارو را در سال 2000 استخدام كرد،‌ در آن سال وي چهلمين مهندس اين شركت نوپا بود كه تنها 110 كارمند داشت. اما ورود به اين شركت براي مهندس 25 ساله‌اي كه كامپيوتر را در دوران دانشجويي‌اش براي اولين‌بار ديده‌بود، موفقيتي بزرگ محسوب مي‌شد. كاتارو در روستايي در جنوب استان آندهرا پرادش متولد شد و در دوران دبيرستان استعداد زيادي از خود نشان داد. پس از دريافت مدرك علوم رايانه‌اي و مهندسي از كالج، وارد برترين موسسه علوم رايانه‌اي در هندوستان شد.

كاتارو همواره به خاطر اينكه استعدادهايش در گوگل شكوفا شده‌اند قدردان اين شركت بوده‌است، اما وي پس از هشت‌سال كار در گوگل را متوقف كرد، زيرا به گفته خودش مي‌خواست از نيم‌كره ديگر مغزش نيز استفاده كند. وي پس از استعفا وارد قلمروي كاملا جديد شد و به ساخت فيلم‌هاي مستند كوتاه و پيشبرد تئاتر رو آورد و به تحصيل در رشته كارگرداني مشغول شد.

با اين‌همه در سال 2008 وي باغي 320 هكتاري در كاليفرنيا خريداري كرد و آن را به باغ بادام تبديل كرد. باغي كه امروزه با هشت كارگر سالانه درآمدي بالغ بر 2.5 ميليون دلار دارد. كاتارو اگرچه امروز به يك باغبان تبديل شده‌است، اما روحيه فناورانه خود را فراموش نكرده و درحال تحصيل در دو رشته مختلف در استنفورد است تا بتواند راهي را براي پيوند زدن كشاورزي و باغداري با فناوري بيابد.

کد خبر 329553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha