یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هرچند پارلمان اروپا پرونده حقوق بشری حکومت بحرین را "وحشتناک" ارزیابی کرده اما دولت انگلیس همچنان سلاح‌های خود را برای سرکوب تظاهرکنندگان به این کشور می فرستد.

اين موضوع نگرانی کمیته امور خارجی پارلمان این کشور را به دنبال داشته است.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران،از فوریه 2011 دست‌کم 130 تن در بحرین کشته و 3 هزار و 500 نفر بازداشت شده‌اند. همه تظاهرات عمومی در پایتخت ممنوع شده و کودکان قربانی وحشیگری‌های نیروهای امنیتی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "بازفید" گزارش داد، باوجود این‌ها نماینده دولت انگلیس در نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی بحرین شرکت کرد که جزئیات این دیدار در سایت رسمی دولت انگلیس منتشر نشد.

در این نمایشگاه مقرر شد شرکت تجارت و سرمایه گذاری انگلیسی «UKTI» با مشارکت سازمان‌های «BAE» شعبه جدیدی ایجاد کند و شرکت های کوچک انگلیسی که تمایل به شرکت در نمایشگاه داشتند توانستند در کنار غول هایی مانند بوئینگ و لاکهید مارتین از کمک‌های دولتی استفاده کنند.

بحرین در صدر فهرست جدیدترین بازارهای دارای اولویت برای سلاح‌های انگلیسی است و از زمان تصدی پست نخست‌وزیری توسط دیوید کامرون در مه 2010، او بر قرارداد فروش سلاح به بحرین به ارزش 48 میلیون پوند نظارت دارد.

کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس در پاسخ به تصمیم وزارت امور خارجه این کشور که از توصیف بحرین به عنوان "کشور نگران‌کننده" خودداری کرد این اقدام را ناشی از سیاست یک بام و دو هوا دانست.

این کمیته در گزارشی خاطرنشان کرد انگلیس به چند دلیل قصد دارد روابط خود را با بحرین محکم کند که از آن جمله می‌توان به ساخت پایگاه دریایی در خاک بحرین و استقرار دائمی 5 کشتی انگلیسی در بحرین اشاره كرد.

سایت بازفید گزارش داد، در سال جاری هیاتی از انگلیس با مشارکت فیلیپ دان، مسئول خرید تجهیزات دفاعی و ژنرال تام بیکیت، مشاور نظامی عالی رتبه و چند مسئول نظامی مهم دیگر به بحرین خواهند رفت.

کد خبر 322686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha