همشهری‌آنلاین: قانونگذاران انگلیسی از طرح به روزرسانی سیستم‌های تسلیحات هسته‌ای تریدنت، با ۴۷۲ رای موافق در برابر ۱۱۷ رای مخالف در پارلمان حمایت کردند.

این رای‌گیری ساخت چهار زیردریایی جایگزین با هزینه تقریبی 31 میلیارد پوند را تایید می‌کند.

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در جمع نمایندگان گفت:تهدیدهاي هسته‌ای در سراسر جهان رو به افزایش است و سیستم تسلیحاتی تریدنت تردید به جان دشمنان ما می‌اندازد.

 قانونگذاران از حزب اپوزیسیون کارگر بر سر این مساله اتفاق نظر نداشتند و 140 تن از مجموع 230 قانونگذار آنها با درخواست جرمی کوربین، رهبر حزب مذکور مخالفت کرده و از این طرح پشتیبانی کردند. در مجموع 47 قانونگذار از حزب کارگر به این طرح رای منفی دادند و مابقی هم ممتنع بودند. بسیاری از نمایندگان از این موقعیت برای حمله به مواضع کوربین که همواره مخالف تسلیحات هسته‌ای است، استفاده کردند.

ترزا می، در اولین سخنرانی‌اش در پارلمان به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس، از قانونگذاران خواسته بود تا از این طرح حمایت کنند.

او مدعی شد که سیستم‌های مذکور نه تنها از از انگلیس در برابر تهدید روزافزون روسیه و کره‌شمالی محافظت می‌کند، بلکه هزاران شغل در اسکاتلند و سایر مناطق در امان خواهند ماند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه بی‌بی‌سی ورلد،نخست‌وزیر انگلیس بدون هیچ تردیدی گفت که بدون هیچ ترسی مایل است که در صورت لزوم دکمه سلاح هسته‌ای را بفشارد و هیچ تردیدی به خود راه ندهد.

کد خبر 340457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha