همشهری‌آنلاین: حزب محافظه کار انگلیس، ترزا می، وزیر کشور فعلی را به عنوان جانشین دیوید کامرون، نخست وزیر معرفی کرد و کامرون از آغاز به کار رسمی می از فردا چهارنشبه ۲۳ تیر خبر داد.

ترزا می روز چهارشنبه پس از کناره‌گیری رسمی دیوید کامرون ،  سوگند یاد مي‌کند.

ترزا می در سخنانی در لندن از برگزیده شدن به مقام ریاست حزب متبوعش ابراز خرسندی کرد و گفت: « مفتخرم که حزب محافظه کار مرا برای ریاست حزب برگزیده است. از دیگر نامزدهایی که ما را در دوره تبلیغات انتخاباتی همراهی کردند تشکر می کنم. از اندریا لدسام به خاطر فروتنی که امروز نشان داد تشکر می کنم. همچنین از دیوید کامرون به خاطر لیاقتش در مقام ریاست حزب و نخست‌وزیری قدردانی می‌کنم. »

به گزارش خبرگزاری صداو سیما،نخست‌وزير جديد انگليس افزود: در طول این تبلیغات انتخاباتی سه چیز را سرلوحه کارم قرار دادم؛ نخست ،نیاز به رهبری قدرتمند که بتواند کشور را در شرایط سخت سیاسی و اقتصادی رو به جلو پیش ببرد. نیاز به گفت‌گو بر سر بهترین توافق ممکن برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و نیز ارائه نقشی نو برای انگلیس در دنیا ، که باید آن را به موفقیتی برای کشور تبدیل کنیم. دوم باید کشور را متحد سازیم و سوم به چشم اندازی تازه ، قوی و مثبت برای آینده کشور نیاز داریم. چشم‌اندازی از کشوری که نه فقط برای طبقه مرفه بلکه برای همه اقشار دل می سوزاند. زیرا قرار است به مردم کشور اختیار بیشتری در مدیریت کردن زندگی‌شان بدهیم. و بدین ترتیب انگلیس بهتری را بنا خواهیم کرد.»

ترزا می از سال 2010 تاکنون ، وزیر کشور انگلیس و از سال 1997 نماینده منطقه میدن هد (Maidenhead) در پارلمان این کشور بوده است.

کد خبر 339708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha