ترزا می،‌ نخست‌وزیر جدید انگلیس در نخستین سفر کاری خود یک روز بعد از آغاز کارش، به اسکاتلند رفت تا درباره همه‌پرسی جدایی با نخست‌وزیر آن گفت‌وگو کند.

ملکه انگلیس  ترزا می را مامور تشکیل کابینه کرد

بعد از مشخص شدن نتيجه همه‌پرسي خروج انگليس از اتحاديه اروپا، نيكولا استورجن نخست‌وزير اسكاتلند ضمن ناخشنودي از اين نتيجه، از احتمال جدايي از انگليس خبر داد. 2سال پيش در اسكاتلند همه‌پرسي براي جدايي از انگليس برگزار شد كه رأي نياورد اما بعد از آنكه اكثريت اسكاتلندي‌ها در همه‌پرسي‌ ماه گذشته برخلاف انگليسي‌ها، رأي به ماندن در اتحاديه اروپا دادند، سياستمداران اسكاتلندي اين شرايط را برخلاف منافع كشورشان خواندند و گفتند كه ممكن است اين همه‌پرسي تكرار شود. اين نگراني، ترزا مي نخست‌وزير جديد انگليس را در نخستين ماموريت كاري‌اش به گلاسكو كشانده‌است.

اين در حالي است كه چگونگي طي روند جدايي انگليس از اتحاديه اروپا را از پرچالش‌ترين و مهم‌ترين كارهاي خانم مي ‌مي‌دانند. او با وعده مديريت مناسب روند جدايي از اتحاديه اروپا سكان نخست‌وزيري را از ديويد كامرون تحويل گرفت.

  • وزير امور خارجه جنجالي

اما بازتاب‌هاي معرفي كابينه جديد انگليس در جهان همچنان ادامه دارد. انتصاب بوريس جانسون شهردار پيشين لندن به سمت وزارت‌خارجه بيشترين واكنش را در جهان داشته‌است. رسانه‌هاي انگليسي و ديگر رسانه‌هاي جهان در نخستين واكنش‌ها با انتشار تصاوير و اظهارنظرات جانسون كه اغلب عجيب هستند، او را با دونالد ترامپ مقايسه كردند.

وزيرخارجه فرانسه همتاي جديد انگليسي خود را يك دروغگو خواند و او را به‌خاطر تشويق به جدايي انگليس از اتحاديه اروپا سرزنش كرد. روزنامه وال‌استريت ژورنال آمريكا در گزارشي مفصل درباره جانسون، او را شيفته رابطه با چين معرفي و همه اظهارنظرات و نقل قول‌هاي او را در اين زمينه منتشر كرد. اين واكنش‌ها نشان مي‌دهد كه رابطه انگليس با جهان در دوران جديد، رابطه چندان آساني نخواهد بود.

کد خبر 340025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha