همشهری‌آنلاین: وزیر خارجه انگلیس ضمن شرکت در مراسم کلنگ‌زنی ساخت پایگاه نظامی دریایی کشورش در بحرین تاکید کرد امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس امنیت انگلیس است.

 فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس به همراه شیخ خالد بن حمد آل خلیفه، همتای بحرینی خود در مراسم کلنگ‌زنی پایگاه دریایی انگلیس در بحرین شرکت کرد.

دو طرف در دیدارشان بر تاسیس این پایگاه نظامی در بندر ملک سلمان در دسامبر 2014 توافق کرده بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم،وزیر خارجه بحرین در جریان کلنگ‌زنی این پایگاه نظامی گفت: این اقدامی است که همکاری‌های محکم میان دو کشور دوست انگلیس و بحرین در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه نظامی را آشکار کرده و تمایل دو طرف برای ارتقای سطح همکاری‌ها به نحوی که منافع مشترک‌شان را پاسخ‌گو باشد، نشان می‌دهد.

او افزود: انگلیس از جمله کشورهای مهمي است که سهم به‌سزایی در تقویت امنیت و ثبات منطقه و جهان دارد و تاسیس مقر تسهیلات دریایی انگلیس در بحرین نشان‌دهنده پایبندی انگلیس به بحرین و کل منطقه خاورمیانه است.

خبرگزاری بحرین نیز به نقل از فیلیپ هاموند گزارش داد،او در این دیدار تاکید کرده کشورش برای تقویت روابط خود با بحرین در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کند و اطمینان دارد که این روابط میان دو کشور دوست و به طور کلی میان انگلیس با کشورهای منطقه است.

هاموند در جریان مشارکتش در کنفرانس امنیتی "گفت‌وگوهای منامه" نیز تاکید کرد که امنیت در منطقه خلیج فارس بخشی از امنیت انگلیس است.

کد خبر 312179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha