همشهری آنلاین: شمار شهروندان بحرینی که تاکنون به دلایل داشتن فعالیت های سیاسی و آزادی بیان از سوی رژیم آل خلیفه لغو تابعیت شده اند، به ۲۱۰نفر رسید.

 ۲۱۰ شهروند بحرینی لغو تابعیت شدند

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی اللؤلؤه، بیدادگاه رژیم آل خلیفه دو شهروند بحرینی را به اتهام فراگرفتن آموزش نظامی در کنار الحشد الشعبی که هم اکنون در عراق مشغول نبرد با گروهک تروریستی داعش است، به 10سال زندان و لغو تابعیت محکوم کرد.

احمد الحمادی رییس دادستانی کل به اصطلاح جنایات تروریستی در بحرین روز دوشنبه حکم محکومیت این دو شهروند بحرینی را صادر کرد.

دادستانی کل مزبور مدعی شد: متهم ردیف شماره یک در طی ماه فوریه سال جاری میلادی (12 بهمن تا 10 اسفند سال 94) به عراق سفر کرده و در آنجا در پایگاه نظامی الحشد الشعبی آموزش نظامی دید. متهم ردیف شماره دو نیز زمینه را برای فراگرفتن آموزش نظامی از سوی متهم دریف شماره یک فراهم کرد.

سازمانهای مدافع حقوق بشر بحرین لغو تابعیت را یک اقدام انتقام جویانه جدید از سوی رژیم آل خلیفه علیه مخالفان سیاسی دانستند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.

رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند.

بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویکی لیکس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سرکوب مخالفان از کشورهای مغرب و اردن نیز درخواست کمک نظامی کرده بود که با موافقت این دو کشور روبرو شد.

کد خبر 313373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha