همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ به نقل از سازمان عفو بین الملل، وضعیت حقوق بشر در بحرین را که از سال ۲۰۱۱ با سرکوب مردم از سوی رژیم آل خلیفه مواجه است، دهشتناک توصیف کرد.

سازمان عفو بین الملل وضعیت حقوق بشردر بحرین را دهشتناک خواند

به گزارش ايرنا، ژونویو گاریگو (Genevieve Garrigos) رییس سازمان عفو بین الملل فرانسه، روز یکشنبه طی مصاحبه ای اختصاصی با فرانس 24 در تشریح وضعیت حقوق بشر در بحرین گفت: هیچکس نگران وضعیت حقوق بشر در بحرین نیست.

گاریگو افزود: پس از سرکوب معترضان در سال 2011، مقامات بحرینی متعهد به انجام اصلاحات دراین کشور شدند، اما واقعیت این است که نقض حقوق بشر به طرز گسترده ای (دربحرین) روی داده است.

وی گفت: فعالان، مدافعان حقوق بشر، وبلاگ نویسان و دیگران بطور سیستماتیک در بحرین دستگیر و زندانی می شوند و مورد شکنجه قرار می گیرند.

رییس سازمان عفو بین الملل فرانسه اضافه کرد: بر اساس شواهد، مردم امکان اعتراض در منامه و یا خارج از آن را ندارند و تمامی معترضان بازداشت می شوند، وضعیت در بحرین بسیار دشوار است.

فرانس24 در انتها افزود: تجمع ها و تظاهرات اعتراض آمیز در بحرین از سال 2013 ممنوع اعلام شد، اما فعالان حقوق بشر در بحرین تلاش می کنند هرساله تظاهراتی علیه دولت حاکم به راه اندازند.

این درحالی است که روز شنبه بحرین شاهد ادامه تظاهرات اعتراض آمیز بود.

با نزدیک شدن زمان جلسه محاکمه 'شیخ علی سلمان' دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق، مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده ای، خواستار آزادی وی شدند.

تظاهرکنندگان همچنین آزادی تمامی زندانیان سیاسی و پایان یافتن اقدامات خشونت آمیز رژیم آل خلیفه علیه شهروندان بحرینی را مطالبه می کنند.

رژیم آل خلیفه طی چهار سال گذشته و در پی اعتراضات مردمی در این کشور، صدها نفر از فعالان سیاسی بحرین را بدون محاکمه در بازداشت نگه داشته است.

خیزش مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه از سال 2011 برای مشارکت در تعیین سرنوشت، شروع شده ولی با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی این کشور با همکاری ارتش سعودی روبرو شده است .

ارتش عربستان بیش از هزار نیرو به همراه دهها دستگاه تانک و نفربر در قالب 'نیروهای سپر جزیره' در بحرین مستقر کرده و نقش مهمی در سرکوب اعتراضات مردمی در این کشور ایفا می کند.

ادامه تظاهرات اعتراض آمیز در بحرین

همزمان با نزدیک شدن زمان جلسه محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل 'جمعیت اسلامی الوفاق'، مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده ای، خواستار آزادی وی شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی الوفاق، تظاهرکنندگان همچنین خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی و پایان یافتن اقدامات خشونت آمیز رژیم آل خلیفه علیه شهروندان بحرینی شدند.

شیخ علی سلمان که از روحانیون برجسته بحرینی و دبیر کل مهم ترین حزب این کشور است، سال گذشته از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه دستگیر شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که دیروز (شنبه) در منامه پایتخت بحرین برگزار شد، بر پایبندی به خواسته های بر حق خود و تحقق عدالت در این کشور تاکید کردند.

تظاهرات شهروندان بحرینی علیه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و زندانی کردن مخالفان صورت گرفت، تا ساعات پایانی شب در نقاط مختلف منامه ادامه داشت .

این پایگاه خبری افزود که از سوی دیگر مردم بحرین دیروز در سالروز انهدام مساجد از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه ، در مسجد ویران شده عین رستان در منطقه عالی در منامه، نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.

شرکت کنندگان در نماز جماعت، خواستار پایان یافتن حملات رژیم آل خلیفه علیه آزادی های دینی در این کشور شدند.

مردم بحرین همچنین نماز مغرب و عشا را در مسجد ویران شده العلویات در منطقه الزنج منامه برگزار کردند که در سال 2011 به همراه 37 مسجد دیگر توسط رژیم آل خلیفه با خاک یکسان شد.

رژیم آل خلیفه در چهار سال گذشته و در پی اعتراضات مردمی در این کشور، صدها نفر از فعالان سیاسی بحرین را بدون محاکمه در بازداشت نگه داشته است.

خیزش مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه از سال 2011 برای درخواست مطالبات حقوقی و مشارکت در تعیین سرنوشت، شروع شده، ولی با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی این کشور با همکاری ارتش سعودی روبرو شده است .

ارتش عربستان بیش از هزار نیروی به همراه دهها دستگاه تانک و نفربر در قالب 'نیروهای سپر جزیره' در بحرین مستقر کرده و نقش مهمی در سرکوب اعتراضات مردمی در این کشور ایفا می‌کند.

کد خبر 292645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha