سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: به دنبال ماه‌ها بازداشت ظالمانه «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت اسلامی ملی الوفاق، دادگاه آل خلیفه وی را به چهار سال زندان محکوم کرد.

 شیخ علی سلمان به ۴ سال زندان محکوم شد

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، دادستانی کل بحرین در همین رابطه شکایت ارائه شده از سوی وکلای دفاع شیخ علی سلمان را تحت عنوان شهادت زور مردود دانست.

شیخ علی سلمان در 28 دسامبر سال 2014 بازداشت شد. دادستانی کل بحرین در آن زمان اتهامات واهی از قبیل توسل به زور و تهدید جهت تغییر رژیم سیاسی کشور و تحریک مردم به نادیده گرفتن قوانین کشور و کینه توزی طائفه ای به شیخ علی سلمان نسبت داد.

«عبدالله شملاوی» وکیل و عضو هیات دفاع از شیخ علی سلمان در گفت وگو با روزنامه بحرینی الوسط گفت: هیات دفاع بارها خواستار ملاقات با وی شد اما فقط تعداد اندکی از این درخواست ها با موفقیت همراه شد.

شملاوی افزود: رژیم آل خلیفه به مدت چند ماه هیات دفاع را زیر فشار قرار داد و بیدادگاه مانع از آن شد تا وکلای دفاع بسیاری از سوال های خود را از شاهدان عینی بپرسند.

وی توضیح داد: بیدادگاه همچنین مانع از پخش شدن سخنرانی های شیخ علی سلمان شد که از سوی دادستانی کل به عنوان دلیل اتهام و از سوی هیات دفاع به عنوان دلیل بیگناهی وی مطرح شده است و بدین ترتیب حق وکلای دفاع نادیده گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه بیدادگاه ظرف کمتر از دو دقیقه سه بار صحبت شیخ علی سلمان قطع شد. وقتی وکلای دفاع از قاضی خواستند تا اجازه اظهارنظر به وی را بدهد، قاضی ختم جلسه را اعلام کرد بدون آنکه هیات دفاع بتواند بطور شفاهی و کتبی دادخواست خود را مطرح کند.

کد خبر 298281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha