پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم بحرین در چهارمین سالروز آغاز قیام‌های مردمی این کشور، اعتصاب سراسری برپا کردند. اعتصاب سه روزه مردم بحرین با تعطیلی مغازه ها شروع شد و تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

bahrain

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کارکنان سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و مراکز تجاری بحرین نیز امروز سر کارشان نرفتند. همزمان با اعتصاب سه روزه، معترضان به سیاست های رژیم آل خلیفه در بحرین تظاهرات خواهند کرد.

مخالفان رژیم و فعالان سیاسی بحرین از مردم خواسته اند هر گونه مبادله تجاری با دولت این کشور را قطع و از خرید کالاها خودداری کنند.

مهم ترین تظاهرات در منطقه بلاد قدیم زادگاه شیخ علی سلمان برگزار شد که برای چهل و هفتمین روز پی در پی در بازداشت به سرمی‌برد.

بحرینی‌ها در سالگرد انقلاب بر ادامه تحرکات انقلابی تا تحقق خواسته‌های خود به ویژه آزادی زندانیان سیاسی و مشخصا شیخ علی سلمان تاکید کردند.

  • تعطیلی مدرسه آمریکایی در الجفیر

با آغاز اعتراضات و اعتصاب عمومی در بحرین، مدرسه آمریکایی پایگاه دریایی الجفیر در بحرین کلاسهای خود را تعطیل کرد.

  • موارد بی‌سابقه نقض حقوق بشر

جمعیت الوفاق بحرین نیز با اعلام موارد نقض حقوق بشر در سال 2014 ، فاش ساخت از آغاز انقلاب مسالمت آمیز در بحرین، صد و شصت و شش نفر به شهادت رسیده‌اند.

مقامات بحرین در این سال هزار و هفتصد و چهل معترض را بازداشت کرده‌اند. در همین حال سیصد نفر از بازداشت شدگان در بازداشتگاهها شکنجه شده اند یا با آنان بدرفتاری شده است.

در میان یکهزار و هفتصد چهل نفری که مقامات بحرین دستور بازداشت آنان را صادر کرده اند، بیست و نه نفر زن و دویست و چهل و چهار نفر کودکند.

رژیم آل خلیفه از زمان آغاز قیام‌های مردمی بحرین در اوایل سال 2011 میلادی تاکنون، مخالفت‌های سیاسی را به شدت سرکوب کرده است.

کد خبر 287020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha