همشهری آنلاین: عفو بین‌الملل ضمن اعلام اینکه با اهتمام ویژه محاکمه شیخ علی سلمان را پیگیری می‌کند، خواهان آزادی فوری وی شد.

عفو بین‌الملل خواهان آزادی فوری شیخ علی سلمان شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی النشره، "سعید بومدوحه"، معاون مدیر امور خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: ما از سال‌ها پیش اظهارات "شیخ علی سلمان" دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین را به طور دقیق پیگیری کرده‌ایم و می‌دانیم که وی و جمعیت الوفاق و دیگر جمعیت‌ها که با "سند منامه" توافق کرده‌اند، دیدگاه و موضع خود را روشن کرده‌اند و بر صلح و مسالمت‌آمیز بودن اقدامات خود و دوری از اعمال خشونت تاکید داشته‌اند.

وی افزود: شیخ علی سلمان هیچ‌گاه به استفاده از خشونت دعوت و یا حتی اشاره هم نکرده است. وی به دلیل گفتن دیدگاه و نظر خود زندانی شده است. ما همواره خواهان آزادی فوری وی بود و خواهیم بود.

بومدوحه تاکید کرد: ما همواره محاکمه شیخ علی سلمان را پیگیری می‌کنیم و از زمان بازداشت وی خواهان آزادی‌اش شده‌ایم چراکه هیچ سند و مدرکی درخصوص اتهامات وارده به وی وجود ندارد.

شیخ علی سلمان از مدت‌ها پیش در بازداشت رژیم آل خلیفه به سر می‌برد و بارها به اتهامات ساختگی مورد محاکمه قرار گرفته است. بازداشت وی با اعتراضات مردمی و جهانی مواجه شده است.

بحرینی‌ها آزادی فوری شیخ علی سلمان را خواستار شدند

شمار زیادی از مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده در مناطق مختلف این کشور خواهان آزادی فوری شیخ علی سلمان شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، تظاهرکنندگان ضمن سر دادن شعارهایی در محکومیت ادامه بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه مخالف شیعه این کشور آزادی فوری وی را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان به مضامین بیانیه آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین اشاره و اعلام کردند که اظهارات عیسی قاسم درباره شیخ علی سلمان سخنانی بوده که از روی عقل و حکمت گفته شده و بحرین به آن نیاز دارد.

آیت‌الله عیسی قاسم اخیرا در سخنانی بر لزوم آزادی فوری شیخ علی سلمان که رمز ملی‌گرایی در بحرین است، تاکید کرده بود.

در همین راستا نیروهای رژیم آل خلیفه به تظاهرات بحرینی‌ها حمله کرده و تعدادی از آنها را بازداشت کردند.

از سوی دیگر گروههای مخالف بحرینی از شهروندان خواستند تا در هنگام حضور در مساجد برای ادای نماز جمعه جانب احتیاط را رعایت کرده و هوشیار باشند.

اخیرا وزارت کشور بحرین اعلام کرده که مکالمه دو تن را که احتمالا عضو داعش بوده‌اند مورد بررسی قرار داده که در این مکالمه درخصوص اجرای عملیات تروریستی در یکی از مساجد بحرین سخن گفته‌اند.

کد خبر 297195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha