همشهری آنلاین: شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا که به منامه سفر کرده بود، ظهر پنج شنبه به صورت غیرعلنی با هیاتی از مخالفان بحرینی و سازمان‌های جامعه مدنی دیدار کرده است.

دیدار غیر علنی وزیر خارجه آمریکا با مخالفان بحرینی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که جان کری، وزیر خارجه این کشور را در جریان سفرش به منامه همراهی کرده است، در گفتگویی با سی ان ان عنوان داشت که دیدارشان با مخالفان "مناقشه‌ای کوتاه" بود که فرصتی را به وزیر خارجه آمریکا داد تا به نظراتشان پیرامون وضعیت سیاسی در بحرین و دیدگاه‌هایشان پیرامون حقوق بشر و آزادی بیان و فعالیت مخالفان در بحرین گوش دهد.

از سوی دیگر، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که این وزیر آمریکایی پس از دیدار با خالد بن أحمد آل خلیفة همتای بحرینی خود نسبت به "اقدام بحرین در خفه کردن مخالفان" ابراز نگرانی کرده اما وی به صورت مشخص به بازداشت فعالان یا خلع تابعیت از آنها اشاره‌ای نکرده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که دیدار غیر علنی وزیرخارجه آمریکا با مخالفان به بررسی مشارکت مخالفان در انتخابات آتی در سال 2018 و آنچه که باید در این خصوص انجام داد، پرداخت تا انتخابات آتی انتخاباتی فراگیر، آزاد، عادلانه و شفاف باشد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که کری در این دیدار همچنین در مورد گام‌هایی صحبت کرد که بحرین اتخاذ کرده است اما وی گفت که "نیاز است کارهای بیشتری صورت بگیرد و گام‌های دیگری برداشته شود."

کد خبر 329835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha