سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور، گفت: به‌رغم وجود دشمنان، امروز سپاه پاسداران منسجم تر، مقتدرتر، ایمانی‌تر، آرمانی‌تر و مصمم‌تر در خط مقدم انقلاب و دفاع از دستاوردهای آن ایستاده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، احمدی‌نژاد سه‌شنبه (20 شهریور) در مجمع سراسری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اقتدار و توانمندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خدمت عدالت، صلح، امنیت جهانی و رفاه و تعالی جامعه بشری است.

احمدی نژاد، این نیرو را برخاسته از متن اندیشه انقلاب اسلامی و دارای جنسی آرمانی،ارزشی و مکتبی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به عنوان انفجار نور سیطره اندیشه‌های مادی و کسانی را که باخودخواهی از حقیقت هستی یعنی امام زمان (عج) بریده بودند، شکست و چشم بشریت را به روی حقیقت باز کرد.

رییس‌جمهور با اشاره به وحشت و هراس جبهه استکبار ازنام سپاه پاسداران به عنوان نهال تنومند برخاسته از بستر انقلاب اسلامی و پیوسته به‌حقیقت عالم، تاکید کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصلی‌ترین کانون تربیت انسان های صالح و خدمتگزار و نام آن تداعی‌کننده آرامش و اقتدار برای مظلومان و مستضعفان عالم است.

احمدی نژاد بابیان اینکه امروز، ماموریت سپاه بسیار سنگین و به مثابه ماموریت انبیای الهی است، گفت: ایستادگی در برابر ظلم، پرچمداری توحید و خداپرستی و دعوت بشریت به حقیقت هستی از جمله وظایف مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

رییس جمهور با بیان اینکه دشمنان در پی شکست نقشه‌های ‪ ۳۰۰‬ساله خود برای تسلط بر ملت‌ها و به دلیل ایستادگی و استقامت فرزندان ملت ایران، از سپاه عصبانی هستند، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرچمدار تحول گرایی بوده و همراه با نظم وانسجام، تحول در عرصه‌های مختلف را به عنوان لازمه بالندگی و نشاط دنبال کرده است.

احمدی نژاد روحیه بسیجی را خاستگاه و تقویت‌کننده سپاه پاسداران برشمرد و گفت: آمادگی همه جانبه، آموزش، ابتکار، خلاقیت و نوآوری باید در متن زندگی نیروها و مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موج بزند.

رییس جمهوری در ادامه بااشاره به مقابله همه جانبه سپاه پاسداران در برابر ارتش صدام بعثی هنگام تجاوز به ایران و همچنین مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت برخی کشورهای غربی در داخل کشور تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره پرچمدار مبارزه با تروریسم بوده است.

احمدی نژاد در سخنان خود در جمع فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اصلاح برخی رویکردها در سیاست خارجی را جزو مهمترین کارهای دولت نهم ارزیابی و تاکید کرد: دولت همواره در پی اتخاذ سیاست خارجی فعال و استفاده از همه منابع اقتدار برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران ذلت را نپذیرفته و نقش‌های دیکته شده از سوی نظام سلطه را اجرا نکرده است، گفت: ملت ایران به عنوان ملتی متمدن، صلح طلب و اثر گذار، دارای پیام برای نجات بشریت است و تروریست ها، جنگ طلب‌ها و آدم کش‌های جهان نباید داعیه هدایت بشریت را داشته باشند.

احمدی نژاد ضدیت و دشمنی قدرت‌های زورگو با ملت ایران را مبنایی توصیف و اظهار داشت: صف بندی جبهه استکبار در مقابل انقلاب اسلامی تقابل ظلمت و نور است.

رییس جمهوری همچنین بااشاره به اقتدار ملت ایران در به شکست کشاندن سیاست‌های سلطه جویانه عالم گفت: قدرت‌های زورگو نمی‌خواستند ملت ایران به پیشرفت در عرصه‌های گوناگون بویژه فناوری صلح آمیز هسته‌ای دست یابد، زیرا دارای بار فرهنگی و سیاسی به نفع ملت ایران و به ضرر آنها است.

احمدی نژاد با بیان اینکه سلطه طلبان دنیا ‪ ۲۸‬سال تبلیغ کرده‌اند که دوران دین و انقلاب به پایان رسیده و محال است که این عناصر موجب پیشرفت انسان شود، تاکید کرد: امروز ملت ایران برغم فشارهای دشمنان در قالب تبلیغات، جوسازی ها، جنگ تحمیلی و تحریم ها، بر پایه دین پیشرفت کرده است.

رییس جمهوری مساله هسته‌ای را دارای ابعادی گسترده تر و فراتر از ملی شدن صنعت نفت در عرصه داخلی و بین‌المللی عنوان و خاطر نشان کرد: امروز ملت ها، هسته‌ای شدن ایران انقلابی را متعلق به خود می‌دانند و به همین دلیل دشمنان بشریت نمی‌خواستند ایران هسته‌ای شود.

رییس شورای عالی امنیت ملی در ادامه بابیان سیر تحولات پرونده هسته‌ای ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت، طی سال‌های گذشته، گفت: برخی کشورهای زورگو به بهانه اعتمادسازی، سیاست‌ها و برنامه‌هایی از جمله پروتکل الحاقی را به ملت ایران تحمیل کردند و متاسفانه برخی عناصر داخلی نیز آنها را به افزایش فشار به ملت بزرگ ایران تشویق کردند.

احمدی نژاد با بیان اینکه برغم تصور دشمنان، خط قرمز دولت در مساله هسته‌ای حفظ آرمان ها، تحقق منافع ملی و اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: کشورهای زورگو باور نمی‌کردند که ما ایستادگی کنیم و به همین دلیل تهدید می‌کردند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ملت ایران با ایستادگی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و امروز بدون دادن هیچ گونه امتیازی به فناوری بومی و صلح آمیز هسته‌ای دست یافته است.

احمدی نژاد در ادامه بااشاره به اینکه برخی عناصر داخلی بطور سازمان یافته و در اوج چنگ و دندان نشان دادن‌های دشمن، تلاش کردند پشت ملت ایران را در مساله هسته‌ای خالی کنند، اظهار داشت: برغم همه فشارها، آنها با یک ملت ایستاده و رهبری شجاع مواجه بودند که به پیروزی دست یافته است .

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز آرایش بی‌بنیان سیاسی قدرت‌های زورگو بهم ریخته است، تاکید کرد: برخی از این قدرت‌ها امروز رسما اعلام کرده‌اند که خواستار همکاری با ملت ایران هستند و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قدرتی منطقه‌ای قبول دارند اما باید بدانند که ایران قدرتی جهانی و در خدمت عشق به انسان‌ها، عدالت و صلح بشری است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ایران بیشترین همکاری را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته اما از کمترین حقوق خود طبق قوانین و مقررات آژانس برخوردار بوده است، یادآور شد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسما اعلام کرده که فعالیت‌های هسته‌ای ایران انحرافی ندارد.

احمدی نژاد با بیان اینکه ملت و دولت ایران اهل گفتگو هستند اما هیچگاه روی حقوق مسلم خود گفتگو نخواهند کرد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه مسایل جهانی، صلح و پیشرفت بشریت گفتگو کند.

رییس جمهوری ملت ایران را صلح طلب و ناشر علم معرفی و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد طبق قوانین و مقررات و زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو در زمینه دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای آموزش‌های لازم را ارایه دهد.

کد خبر 31165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز