یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت بهداشت تایلند روز شنبه ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) اعلام کرد درمجموع ۱۷۵ نفر که با تنها مورد تشخیص داده‌شده نشانگان تنفسی خاورمیانه یا مرس در این کشور در تماس بوده‌اند، تحت نظر هستند و وضعیت خود بیمار هم در حال بهبودی است

Thailand

به گزارش رويترز وزارت بهداشت تایلند گفت به این 175 نفر آموزش داده‌شده است که فضاهای عمومی دور بمانند و کارکنان بهداشت وضعیت آن‌ها پایش می‌کنند.

راجاتا راجاتاناوین، وزیر بهداشت تایلند روز جمعه به خبرنگاران گفت امکان شیوع مرس مشابه کره جنوبی در این کشور بسیار کم است چراکه مقامات بهداشتی به‌فوریت این بیمار را ایزوله کردند.

این ویروس برای نخستین بار در تایلند در یک مرد 75 ساله اهل عمان شناسایی شد که برای درمان عارضه قلبی‌اش به بانکوک سفرکرده بود.

این مرد روز پنجشنبه از بیمارستان بین‌المللی بومرونگراد به یک واحد بیماری‌های عفونی منتقل شد. سورچت ساتینیرامای، معاون دائمی وزیر بهداشت، هم گفت سه نفر از بستگان این بیمار نیز که در اتاق‌های ایزوله نگهداری می‌شدند، ازلحاظ آزمایش مرس منفی شده‌اند.

او گفت: «وضعیت خود بیمار هم بهتر شده است و رادیوگرافی قفسه سینه او علائم بهبودی را نشان می‌دهد و او می‌تواند غذاهای نرم را بخورد.»

کد خبر 298638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha