پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره جنوبی روز پنجشنبه ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) سه مرگ دیگر ناشی از ویروس مرس را گزارش کرد، و به این ترتیب با رسیدن شمار تلفات بیماری در این کشور به ۲۳ نفر،‌ نگرانی‌ها درباره اینکه مقامات شیوع بیماری را تحت کنترل ندارند، تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه شمار موارد نشانگان تنفسي خاورميانه يا مرس دركره جنوبي به 165 نفر رسيده است كه بزرگترين شيوع اين بيماري در خارج از عربستان سعودي است.

سازمان جهاني بهداشت روز چهارشنبه شيوع بيماري در كره جنوبي را «زنگ هشداري» براي كشورها خواند و فقدان آگاهي درباره اين ويروس در ميان كاركنان بهداشتي و عموم مردم را عامل عمده دخيل در انتشار سريع آن دانست.

كارشناسان در كره جنوبي همچنين از پاسخ دولت خانم رئيس‌جمهور پارك گوئن-هاي را به اين شيوع انتقاد كرده‌‌اند.

كانگ چئونگ-هي، معاون رئيس انجمن پزشكي كره، گفت: «ترديدهايي درباره اجراي كامل قرنطينه و پايش براي هزاران نفري كه ايزوله شده‌اند، وجود دارد.»

او افزود: «مقامات بايد اقدامات شديدتري را براي عمل آورند تا اطمينان حاصل شود كه هم بيماران ثابت‌شده و هم افراد مشكوك به حامل بودن ويروس با افراد عادي ديگر تماس نداشه باشند.»

گزارش‌هاي نگران‌كننده درباره اينكه افراد آلوده  قرنطينه نشده‌اند؛ تلاش‌ها دولت براي فرونشاندن ترس عمومي از ويروسي كه آسيب‌زدن آن به اقتصاد تنزل‌يافته كشور از قبل شروع شده است،‌ با شكست كشانده است.

يك مرد 41 ساله با تاخير به مقامات گفت كه علائمش چند روز پيش از زماني كه در ابتدا گزارش كرده بود، شروع شده است و كاركنان بهداشتي را واداشت چندين نفر را كه در جزيره توريستي ججو قرنطينه كنند.

آخرين مورد ثابت‌شده بيماري در يك مرد 79 ساله رخ داده است كه با وجود آشكار شدن علائم مرس در 9 روز پيش در او، در بيمارستاني در سئول دياليز مي‌شده است.

111 بيماري كه در همين بخش بيمارستان ديالير مي‌‌شدند، اكنون تحت قرنطينه قرار گرفته‌اند.

کد خبر 298443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha