همشهری آنلاین: وارث خانوادگی شرکت بزرگ کره جنوبی سامسونگ در یک سخنرانی ملی تلویزیونی در روز سه‌شنبه ۲۳ ژوئن (دوم تیر) به خاطر ناتوانی در جلوگیری از انتشار نشانگان تنفسی خاورمیانه یا مرس در بیمارستانی در سئول که این شرکت اداره می‌کند، پوزش خواست.

به گزارش خبرگزاري رويترز  حدود نیمی از ۱۷۵ مورد مرس در کره جنوبی به مرکز پزشکی سامسونگ ارتباط داده شدند و شهرت آن را به‌عنوان یکی از معتبرترین بیمارستان‌های این کشور از بین بردند. شیوع مرس در کره جنوبی بزرگ‌ترین شیوع این بیماری در خارج از عربستان سعودی بود و به مرگ ۲۷ بیمار انجامید.

جی وای لی، تنها پسر پدرسالار مالک گروه سامسونگ، لی کون-هی، گفت این شرکت هر کاری از دستش برآید برای جلوگیری از شیوع مرس و ساماندهی دوباره مراقبت‌های پزشکی در مرکز پزشکی سامسونگ در محله ثروتمند گانگنام در سئول قرار دارد، انجام خواهد داد.

خود لی کون-هی از سال پیش به علت حمله قلبی در این مرکز بستری بوده است.

samsung-mers۲

لی پسر که قرار است این بزرگ‌ترین شرکت مختلط خانوادگی کره جنوبی را رهبری کند، در مورد نادری از اظهارات عمومی گفت: «مرکز پزشکی سامسونگ ما نتوانست مانع از عفونت مرس و انتشار آن شود و باعث رنج بردن و نگرانی زیاده از حد مردم شد من به‌عنوان پوزش سر فرود مي‌آورم.»

او گفت: «ما نتوانستیم انتظارات و اعتماد مردم را برآورده کنیم.»

لی قبلاً در حین شیوع بیماری از بیمارستان بازدید کرده بود، اما دراین‌باره سخنی نگفته بود. رئیس بیمارستان نیز از مردم پوزش خواسته است.

شیوع مرس در کره جنوبی که از مرد تاجری که ماه گذشته از خاورمیانه بازگشته بود، منشأ گرفت، باعث ترس توریست‌ها و ضربه زدن به اقتصاد این کشور به علت در خانه ماندن مصرف‌کنندگان شد.

وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد که به نظر می‌رسید شیوع بیماری اوج خود را پشت سر گذاشته باشد، چراکه موارد عفونت جدید در روزهای اخیر تک‌رقمی بودند، ازجمله سه بیمار جدید در روز سه‌شنبه.

لی که روز سه‌شنبه ۴۷ ساله شد، درد سال ۲۰۱۲۲ معاون رئیس گروه الکترونیکی پرچم‌دار سامسونگ شد و انتظار می‌رود كه کنترل این شرکت و کل این گروه صنعتی را به دست گیرد.

او در این سخنان تلویزیونی گفت: «پدر من بیش از یک سال است که در همین بیمارستان به سر می‌برد.»

او گفت: «من هرچند به میزانی اندکی نگرانی را که بیماران و خانواده‌هایشان از سر گذراندند، درک می‌کنم.»

مرکز پزشکی سامسونگ که در سال ۱۹۹۴ پایه‌گذاری شد، موردانتقاد قرارگرفته است، چراکه معلوم شد که یک بیمار مرس برای دو روز و نیم در بخش اورژانس آن در انتظار بوده است تا بیماری‌اش تشخیص داده شود و در تماس با بیش از ۹۰۰ نفر ازجمله کارکنان بیمارستان قرارگرفته است.

چنین زمان‌های طولانی انتظاری در بیمارستان‌های پرمراجع سئول غیرمعمول نیست و بیماران ممکن است روزها به انتظار بمانند تا اتاقی برای آن‌ها خالی شود و کارشناسان این روال را در تشدید شیوع مرس در این کشور دخیل دانسته‌اند.

مرکز پزشکی سامسونگ هنگامی‌که پس از مثبت شدن یک مستخدم بخش ازلحاظ ویروس مرس که باوجود علامت‌دار بودن چند روز به کارش ادامه داده و با بیش از ۲۰۰ نفر در تماس گرفته بود، اغلب سرویس‌هایش را معلق کرد.

وزارت بهداشت کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد ۵۴ نفر که آزمایش مثبت مرس داشتند، بهبود پيداکرده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

اغلب ۲۷ مورد مرگ‌ومیر ناشی از مرس در کره جنوبی در بیماران سالمند یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای رخ‌داده است.

کد خبر 299019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha