سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سخنگو اعلام کرد یک مرد کره جنوبی که تصور می‌شود ویروس بالقوه مرگبار مرس را گرفته باشد، در شهر براتیسلاوا در کشور اسلواکی در بیمارستان بستری‌شده است.

Slovakia

به گزارش خبرگزاری فرانسه پترا استانو ماتاسوفسکا از بیمارستان دانشگاهی براتیسلاوا دراین‌باره گفت: «او مرد 38 ساله‌ای اهل کره جنوبی است که دچار اسهال، تب و ضایعات پوستی شده است.»

رسانه‌های محلی گفتند که این مرد در 3 ژوئن وارد اسلواکی شده بود و برای یک پیمانکار شرکت خودروسازی کره‌ای کیا مستقر در شهر زیلینا در شمال این کشور کار می‌کند.

کره جنوبی تابه‌حال 14 مورد مرگ ناشی از نشانگان تنفسی خاورمیانه (MERS)، در بزرگ‌ترین شیوع این بیماری در خارج عربستان سعودی، را اعلام کرده است.

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه هشدار داد که شیوع مرس در کره جنوبی «بزرگ و پیچیده» است و باید در انتظار بروز موارد بیشتری از بیماری بود.

وزارت بهداشت اسلواکی در براتیسلاوا اعلام کرد که بیمار کره‌ای در بخش ایزوله نگهداری می‌شود.

پیتر بوبلا، سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: «این بیمار با آمبولانسی با همراهی پلیس به بیمارستان دانشگاهی منتقل‌شده است. او در یک واحد ویژه قرار داده‌شده و از سایر بیماران جداشده است.»

او افزود، انتظار می‌رود نتایج آزمایش‌های خون که برای آنالیز به پراگ فرستاده‌شده است، «در 24 ساعت بعدی» مشخص شود.

مارتین کاپاسنی، رئیس خدمات بهداشتی محلی، گفت اقدامات احتیاطی در هتل محل اقامت این بیمار انجام‌شده است.

  • بیمارستان مشهور پایتخت تعطیل می‌شود

در همین حال به گزارش رویترز یک بیمارستان کره جنوبی روز یکشنبه پس‌ازآنکه به‌عنوان کانون (اپی‌سنتر) انتشار بیماری مرس شناخته شد، اغلب سرویس‌هایش را معلق کرده است.

وزارت بهداشت کره جنوبی روز یکشنبه شناسایی هفت مورد جدید این بیماری و پانزدهمین مورد مرگ ناشی از آن را در این کشو را اعلام کرد و به‌این‌ترتیب شمار کل مبتلایان به 145 نفر رسیده است.

افراد درگذشته همگی سالمند یا دچار بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

مرکز پزشکی سامسونگ، بیمارستان مشهور پایتخت، اعلام کرد پس‌ازآن که 70 مورد بیماری مرس به این بیمارستان ارتباط داده شد، برای متمرکز شدن بر توقف شیوع مرس، همه جراحی‌های غیر اورژانسش را معلق کرده است و بیمار جدید را نمی‌پذیرد.

شمار موارد بیمار ارتباط داده‌شده به این بیمارستان از شمار موارد بیماری در بیمارستانی در شهر پیئونگتائک که نخستین بیمار در این شیوع برای درمان به آن مراجعه کرده بود، بیشتر شده است.

به گفته مقامات مرکز پزشکی سامسونگ،‌ در میان موارد بیماری در این بیمارستان یک مستخدم بخش اورژانس وجود دارد که برای روزها پس از دچار شدن به علائم بیماری به کار ادامه بود و با بیش از 200 نفر تماس پیداکرده بود.

سونگ جائه-هون،‌ رئیس بیمارستان در یک گردهمایی خبری گفت: «ما به خاطر اینکه مرکز پزشکی سامسونگ به کانون انتشار مرس بدل شد و نگرانی بسیاری ایجاد کرد، پوزش می‌خواهیم.»

«ما کاملاً مسئولیت این وضعیت و شکست خود را می‌پذیریم، چراکه نتوانستیم کارکنان بخش اورژانس را به‌درستی مدیریت کنیم.»

تصور می‌شود این مستخدم ویروس بیماری را از یک شخص آلوده گرفته باشد که سه روز در قسمت‌های متفاوت بخش اورژانس که 900 نفر از کارکنان،‌ بیماران و ملاقات‌کنندگان در آن رفت‌وآمد کرده بودند، به انتظار مانده بود.

اعتقاد بر این است که تمام موارد بیماری در کره جنوبی به بیمارستان‌ها یا سرویس‌های مرتبطشان مربوط باشند و درنهایت از مرد بازرگانی منشأ می‌گیرند که از خاورمیانه به کشورش بازگشته بود.

مقامات کره‌ای دست‌کم دو بیمارستان دیگر را با بیماران و کارکنان پزشکی درونشان مهروموم کرده‌اند و حدود 4586 نفر را در خانه یا مراکز پزشکی قرنطینه کرده‌اند.

کد خبر 298124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha