جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تایلند که یکی از مقاصد محبوب توریسم پزشکی برای بیماران خاورمیانه است، روز پنجشنبه ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) ابتلای یک مرد ۷۵ ساله عمانی به مرس را چند روز پس‌ازآنکه برای درمان یک عارضه قلبی به بیمارستانی در بانکوک وارد شده بود، اعلام کرد.

mers-thailand

راجاتاراجاتاناوین، وزیر بهداشت تایلند، روز جمعه در یک کنفرانس خبری در حومه بانکوک گفت که حال این بیمار اهل عمان اندکی بهتر شده است.

دو نفر از اعضای مذکر خانواده از سه نفر خویشاوند این مرد که همراه او روز دوشنبه به تایلند سفرکرده بودند، نیز ازلحاظ داشتن ویروس مرس آزمایش‌شده‌اند. آزمایش بر روی این افراد پس‌ازآن انجام شد که یکی از این افراد دچار تب و دیگر دچار سرفه شد.

راجاتا به خبرنگاران گفت: «ما نمونه‌ها را برای آزمایشگاه فرستاده‌ایم و تا بعدازظهر جمعه نتیجه آزمایش‌ها مشخص می‌شود.»

بستگان بیمار در انستیتوی بیماری‌های عفونی باماراسنارادورا در ایالت نانتابوری در بیرون از پایتخت بانکوک که بیمار عمانی نیز در آن در حال درمان است، قرنطینه شده‌اند.

این مرد عمانی نخستین مورد ثبت‌شده مرس در تایلند و نیز نخستین مورد مرس در آسیای جنوب شرقی از هنگام شروع شیوع این بیماری در کره جنوبی است.

سخنگوی وزارت بهداشت تایلند نیز اعلام کرد مقامات بهداشتی در حال حاضر ۸۵ نفر دیگر را که در تماس با بیمار عمانی بوده‌اند، ازجمله مسافرانی که در سفر هوایی به تایلند همراه او بوده‌اند، را در بیمارستان یا در خانه‌هایشان تحت نظر دارند.

مقامات تایلندی هنوز در تلاش‌اند یکی از ۲۱ نفر افراد «پرخطر» شناسایی‌شده در این پرواز- شخصی از ایالت شمال‌شرقی بوریرام تایلند را پیدا کنند.

مقامات تایلندی همچنین در تلاش برای مهار این ویروس مرگبار دستگاه‌های اسکن گرمایی را در فرودگاه‌های این کشور نصب‌کرده‌اند تا بیماران تب‌دار را شناسایی کنند و بروشورهای اطلاعاتی درباره مرس به زبان‌های تایی، عربی و انگلیسی در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

راجاتا همچنین گفت، تایلند به خطوط هوایی درباره مسافران و خدمه ترانزیتی که دیگر در این کشور نیستند، اما به خطر پرواز مشترک با مرد عمانی در معرض خطر شمرده می‌شوند، اطلاع داده است.

قبلاً سانسرن کائوکومنرد، سخنگوی دولت تایلند گفت بود که مقامات این کشور اطمینان دارند که اقداماتشان برای مهار این ویروس، وضعیت را تحت کنترل درآورده است.

مالزی و فیلیپین، دو کشور دیگر آسیای جنوب شرقی، قبل از شیوع مرس در کره جنوبی در ماه مه، مواردی از این بیماری را گزارش کرده بودند و چین نیز یک مورد مرس را گزارش کرده بود که مربوط به شخصی بود که پس از شیوع اخیر در کره جنوبی از این کشور به چین سفرکرده بود.

کد خبر 298519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha