همشهری آنلاین: کره جنوبی روز دوشنبه ۲۹ ژوئن (۸ تیر)‌ برای نخستین بار در ۹ روز مورد جدید از ابتلا به مرس یا مرگ ناشی از آن گزارش نکرد، اما مقامات این کشور هشدار دادند هنوز نشانه‌ای از اینکه این شیوع تحت کنترل درآمده است، به چشم نمی‌خورد

به نوشته مدیکال اکسپرس وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد شمار افراد آلوده به نشانگان تنفسی خاورمیانه در دو روز اخیر در حد 182 نفر باقی‌مانده است. شمار تلفات نیز از روز یکشنبه به بعد در حد 32 نفر ثابت مانده است. این برای نخستین بار از 20 ژوئن (30 خرداد) است که موارد جدید عفونت و نیز مرگ‌ومیرهای جدید گزارش نمی‌شود.

مقامات ابراز امیدواری می‌کنند که در نبرد بر ضد این شیوع در حال پیروز شدن باشند- فقط به شرطی که شمار مرگ‌ها و عفونت‌ها دوباره افزایش نیابد، چراکه در این صورت انتقادات عمومی درباره خوش‌بینی زودهنگام آنان برانگیخته خواهد شد.

شمار بیماران جدید عموماً از میانه ماه ژوئن، هنگامی به عددهای دورقمی افزایش یافت- در حال کاهش بوده است- و بسیاری از موارد جدید عفونت از مرکز پزشکی سامسونگ در سئول، کانون شیوع بیماری منشأ گرفته‌اند.

اما مقامات روز دوشنبه محتاط ماندند، چراکه تحولات را در بیمارستان دیگر در بخش شرقی سئول دنبال می‌کنند که یک بیمار مرس پیش از آنکه در 22 ژوئن بیمارش تشخیص داده شود و دو روز بعد بمیرد، به‌طور بالقوه ممکن است در تماس با هزاران فرد قرارگرفته است.

کاون دوک- چئول، یک مقام ارشد وزارت بهداشت به خبرنگاران گفت:‌«این هفته در درون دوره پنهانی بیماری مربوط به این مورد می‌گنجد، بنابراین ما با دقت وضعیت را زیر نظر داریم و حداکثر تلاشمان را می‌کنیم تا از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری کنیم.»

وزارت بهداشت اعلام کرد که چهارده نفر در وضعیت بحرانی هستند و افزود که 83 نفر- ازجمله دو نفر در روز یکشنبه- بهبودیافته‌اند و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

شیوع بیماری مسر در کره جنوبی پس‌ازآن آغاز شد که مردی 68 ساله پس از بازگشت از عربستان سعودی دچار مرس تشخیص داده باشد.

ازآنجایی‌که این ویروس بالقوه مرگبار با سرعت به‌طور غیرمعمول بالایی انتشار پیداکرده است، بزرگ‌ترین شیوع این بیماری را در خارج عربستان سعودی ایجاد کرده و نگرانی عمومی در کره جنوبی و کشورهای دیگر آسیایی را برانگیخته است.

واکسنی برای این بیماری که به گفته سازمان جهانی بهداشت میزان مرگ‌ومیر ناشی از آن حدود 36 درصد است، وجود ندارد...

میزان کشندگی ویروس در کره جنوبی 17 درصد بوده است.

شیوع این بیماری ضربه شدیدی به چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا زده و دولت با موجی از انتقادات به خاطر پاسخ ناکافی‌اش در مراحل اولیه روبرو بوده است.

کد خبر 299606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha