همشهری آنلاین: پارک گئون هی، رئیس جمهوری کره جنوبی در اظهار نظری کم سابقه در خصوص مشکلات و چالش‌های اقتصادی کشورش گفت که این مشکلات آنقدر فراوان است که شخصا دچار بی خوابی‌های مکرر شده است.

 مشکلات اقتصادی رئیس جمهور کره جنوبی دچار بی خوابی کرد

به گزارش ايرنا، وی در سخنانی گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی مطلوب نیست و این موضوع موجب شده است تا شب ها وی و بسیاری از مقام های دیگر آسایش نداشته باشند.

رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد که اصلی ترین علت این ناخرسندی ها و اضطراب ها آن است که باید با تلاش های خستگی ناپذیر شرایط بد اقتصادی را تغییر داد و برای جوانان اشتغال زایی کرد.

مسئله بیکاری و اشتغال نیروی جوان کره از دغدغه های اصلی مقام های کره است و در پارلمان میان احزاب بر سر لوایح مربوط به اشتغال همواره اختلافاتی وجود دارد.

وی در دیدار با شماری از مقام های تجاری و مسئولان بخش های بازرگانی گفت که پارلمان نتوانسته است لوایح مربوط به تجدید ساختار اقتصادی را تصویب کند.

«گئون هی» گفت که بهتر است نمایندگان شرایط کشور را به خوبی درک کرده و بر سر لوایحی که در اختیار مجلس است، زودتر به توافق برسند و اجازه دهند امور اقتصادی سر و سامان بگیرد.

وی پیشتر هشدار داده بود که اگر این لوایح و همچنین لایحه ضد تروریستی در پارلمان تصویب نشود، نمایندگان باید پاسخگوی عواقب آن باشند.

برخی از نمایندگان به این باور هستند که تصویب این لوایح ممکن است باعث اقتدار بیش از اندازه دولت و رئیس جمهوری شود و این برای آنها نگران کننده است.

خبرگزاری یونهاپ روز - شنبه - از قول «چونگ یویی خوا» رئیس مجلس کره نوشت که «پارک گئون هی» رئیس جمهوری بیش از اندازه در امور پارلمان مداخله می کند و سعی دارد نمایندگان را برای تصویب لوایح تحت فشار بگذارد.

وی درخواست های رئیس جمهوری برای تصویب لوایح را رد کرد و گفت که اگر مشکلاتی وجود داشته باشد، پارلمان در نشست های خود به آن رسیدگی می کند.

این سخنان نشان می دهد که مسئولان دولت و رئیس جمهوری کره اختلافات جدی در خصوص تصویب این لوایح با مجلس کشورش دارند.

رئیس جمهوری کره هشدار داده است که اگر لوایح اقتصادی در خصوص تجدید ساختارها از جمله در زمینه اشتغال و نیروی کار و بخش های عمومی و عام المنفعه کشور تصویب نشود، نمی توان اقتصاد را از زیر بار بحران جهانی مرتبط با آن خارج کرد.

وی همچنین از تجار خواست با سرمایه گذاری های بیشتر باعث ایجاد فرصت های شغلی بیشتری برای جوانان شوند.

نرخ بیکاری در میان قشرهای مختلف کره نزدیک به 3.1 درصد است، اما این رقم برای اقشار جوان 15 تا 29 ساله بالای هشت درصد اعلام شده است که نسبت به ماه های گذشته سال جاری میلادی نیم درصد بیشتر شده است.

کد خبر 318578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha