چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساعت مچی اپل (Apple Watch) برای برای بسیاری کارها به درد شما می‌خورد، از همه مهمتر برای آمادگی بدنی.

APPLE WATCH

ساعت مچی اپل مانند سایر ساعت مچی‌های هوشمند و دستبندهای الکترونیکی تناسب بدنی می‌تواند ضربان قلب شما را اندازه بگیرد و وعده‌های ورزش و فعالیت بدنی شما را ثبت کند و بعد این داده‌ها را به آیفون و اپلیکیشن‌های مربوط به سلامت دیگری که شما نصب کرده‌اید، بفرستد. در واقع، مشخص شده است که ساعت مچی اپل حسگری بسیار دقیق برای ثبت ضربان قلب دارد که آن را به وسیله‌ای عالی برای اندازه‌گیر سریع کارکرد قلب بدل می‌کند.

و داده‌هایی به دست آمده از یک اپلیکیشن بهداشتی نشان می‌دهد که ویژگی‌های اصلی بهداشتی این ساعت از هم اکنون در حال دگرگون زندگی‌های افرادی است که از آنها برای پایش بهتر سلامت‌شان استفاده می‌کنند.

شرکت سازندهاپلیکیشن HelloHeart با بررسی داده‌های به دست آمده از اپلیکیشن مدیریت فشارخونشان که روی آیفون و ساعت مچی اپل نصب می‌شود، دریافتند که کاربرانی که ساعت مچی اپل دارند، نسبت به افرادی که فقط آیفون دارند، با جدیت بیشتری سلامت خود را پایش می‌کنند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما داده‌های کاربری از هزاران کاربر اپلیکیشن Hello Heart بر روی ساعت مچی اپل و آیفون را تجزیه و تحلیل کردیم و نتیجه غافلگیرکننده این بود که بله! این برنامه واقعا باعث می‌شود شما مراقبت بیشتری از سلامت‌تان انجام دهید.»

این شرکت هنگام مقایسه کاربران ساعت مچی اپل با کاربرانی که فقط از آیفون استفاده می‌کردند، دریافت که کاربرانی که ساعت مچی اپل هم داشتند، نسبت به آنهایی که فقط کاربر آیفون بودند، ۵۲ درصد بیشتر اندازه‌گیریفشارخون‌شان را ثبت کرده‌اند.

این شرکت می‌گوید استفاده ازساعت مچی که یک وسیله پوشیدنی است برای اندازه‌گیری سریع سرعت ضربان قلب کاربران و در نتیجه معلوم شدن اینکه فشار خون آنان در کدام جهت حرکت می‌کند، بسیار آسان‌تر است و می‌افزاید که ۳۵ درصد از کاربران ساعت مچی اپل که این اپلیکیشن را نصب کرده‌اند، یک افزونه آن به نام ‌Hello Heart Glance را هم نصب کرده‌اند، بنابراین می‌تواند حتی سریع‌تر به داده‌های این برنامه دسترسی داشته باشند.

کاربران ساعت مچی نسبت به کاربران صرف آیفون با احتمال بیشتری کارکرد یادآوری‌ برای چک کردن فشار خون را هم به اپلیکیشن اضافه می‌کنند.

این شرکت دریافت که کاربرانی که ردیابی داده‌های بهداشتی با استفاده از ساعت مچی نسبت به کاربران آیفون، ردگیری داده‌های بهداشتی‌شان را به طور مکررتری انجام می‌دهند.

درنهایت آنالیز Hello Heart نشان داد که میزان ثبت داده‌ها بر روی این اپلیکیشن در ساعت مچی نسبت به آیفون ۵۵ درصد بالاتر بود. درنهایت این شرکت می‌گوید که کاربران ساعت نسبت به کاربران آیفون ۶۷ درصد داده‌های بیشتری، شامل اطلاعات دارویی و نیز نتایج ویزیت پزشکان و نتایج آزمایش‌ها را به این برنامه افزوده‌اند.

منبع: BGR

کد خبر 297083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha