سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارخانه‌ای تقلبی که تاکنون بیش از ۴۱ هزار دستگاه آی‌فون تقلبی تولید کرده‌است، در چین شناسایی و تعطیل شده و ۹ نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند.

اپل

براساس گزارش BBC، در اين كارخانه صدها كارگر دست‌دوم را در قالب گوشي‌هاي نوي آي‌فون بسته‌بندي و آماده صادرات مي‌كردند. ارزش گوشي‌هاي تقلبي توليد شده در اين كارخانه 19 ميليون دلار اعلام شده‌است.

كارخانه در ماه مي در چين كشف شد اما خبر كشف و ضبط آن به تازگي توسط اداره امنيت عمومي چين در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده‌است. عمليات تعطيل كردن كارخانه در ماه ژانويه طرح‌ريزي شده‌بود. گردانندگان كارخانه يك زن و شوهر چيني بودند و كارخانه در بخش شمالي پكن واقع شده‌بود.

مقامات چيني پس از كشف و ضبط آي‌فون‌هاي تقلبي در بازار توسط مقامات آمريكايي نسبت به وجود اين كارخانه آگاه شدند. گزارش بسته شدن اين كارخانه زماني منتشر مي‌شود كه چين برنامه‌اي براي مقابله با كالاهاي تقلبي آغاز كرده و مقامات اين كشور كارخانه‌ها را وادار كرده‌اند تا محصولات خود را با استفاده از نشانه‌هاي تجاري معتبر سازند. چين همچنين براي با همكاري با مقامات آمريكايي به منظور رديابي و ضبط حجم بزرگي از كالاهاي تقلبي كه ميان دو كشور رد و بدل مي‌شوند موافقت كرده‌است.

كشف كارخانه تقلبي چهار سال پس از كشف فروشگاه تقلبي اپل در شهر كانمينگ چين رخ داده‌است. ظاهر محصولات توليد شده در اين كارخانه به اندازه‌اي فريبنده بوده كه بسياري از كارگران كارخانه اطمينان داشتند واقعا به استخدام شركت اپل درآمده‌اند.

کد خبر 302303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha