مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدارکی که روزنامه گاردین از فعالیت‌های شرکت اپل به دست آورده نشان می‌دهند این شرکت پروژه‌ای به نام تایتان را برای تولید خودرو بدون راننده در دست اجرا داشته و هم‌اکنون در جستجوی مکانی برای آزمایش این خودرو است.

براساس گزارش گاردين، شركت اپل درحال ساخت يك خودروي بدون راننده و خودكار بوده و درحال حاضر درجستجوي مكاني امن در نزديكي خليج‌سن‌فرانسيسكو براي آزمايش خودروي جديدش است. اسنادي كه گاردين به آنها دست يافته اين‌طور نشان مي‌دهند كه پروژه خودروي اپل فراتر از آن‌چيزي است كه تصور مي‌رفت.

در ماه مي، مهندسان گروه پروژه‌هاي ويژه محرمانه اپل با مقامات ايستگاه GoMentum ملاقات كردند، پايگاه هوايي قديمي دو هزار و 100 هكتاري در نزديكي سن‌فرانسيسكو كه به مركز فوق‌امنيتي ويژه‌اي براي تست خودروهاي جديد تبديل شده‌است.

براساس مداركي كه گاردين به واسطه قانون ثبت عمومي به آنها دست يافته‌است، يكي از مهندسان اپل به نام فرانك فيران در نامه‌اي نوشته‌است: ما مشتاقيم درباره زمان‌بندي و قابل استفاده بودن فضاي موجود و هماهنگي‌هاي لازم با ديگر گروه‌هايي كه قصد استفاده از اين فضا را دارند‌، اطلاعاتي به دست آوريم.

مدتهاست كه شايعه ساخت خودرويي پيشرفته و آينده‌نگرانه توسط شركت اپل پخش شده‌است، و استخدام متخصصان برتر خودرو در پروژه‌اي كه به پروژه تايتان شهرت يافته، بر اين شايعات دامن زده‌است. با اين‌همه توجه اپل به استفاده از يك مركز تاسيسات آزمايشي لزوما به اين معني نيست كه اين شركت خودرويي براي آزمودن در اختيار دارد و اين احتمال وجود دارد كه اپل تنها به دنبال مركزي امن براي آزمايش‌هاي آينده‌اش باشد.

ورود به صنعت خودروسازي تنها به اپل محدود نشده و شركت‌هاي فناوري بزرگ ديگري از قبيل گوگل و Uber نيز درحال سرمايه‌گذاري پولي و زماني براي توسعه فناوري رانندگي خودكار براي خودروهاي آينده هستند.

کد خبر 304053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha