همشهری آنلاین: تیم کوک،‌مدیر شرکت اپل، محصولات جدید این شرکت از جمله آی‌پد پرو (iPad Pro)، ساعت مچی و باکس تلویزیونی و آیفون جدید را در مراسمی در سانفرانسیسکو معرفی کرد.

به گزارش سي‌ان‌ان همانطور كه انتظار مي‌رفت، اي‌پد پرو بزرگتر و سريع‌تر از آي‌پد است.

آي‌پد پرو اندازه‌‌اي 12.9 اينچي و ارتفاع آن به اندازه آي‌پد اير است. صفحه نمايش آن وضوحي 5.6 ميليون پيكسلي دارد كه بيشتر از وضوح صفحه مك‌بوك پروي 15 اينچي است كه داراي صفحه نمايشRetina  است.

قيمت آي‌پد پرو از 779 دلار شروع مي‌شود. اين آي‌پد جديد داراي يك تراشه A9X 64-bit است و به اين ترتيب 1.8 برابر سريعتر از پردازشگر آي‌پد قبلي و به قول فيل شيلر،‌ مدير اجرايي اپل در «رده كامپيوتر روميزي» است. اين پردازنده آنقدر قوي است كه بتواند سه جريان ويديويي 4K را به طور همزمان ويرايش كند.

باتري آي‌پد جديد طول عمر 10 ساعته دارد، بسيار نازك است (6.1 ميلي‌متر)‌ و وزن 680 گرمي دارد.

شيلر درباره اينكه چرا آي‌پد جديد صفحه نمايش بزرگتري دارد،‌گفت بازي‌ها و فيلم‌ها روي صفحه بزرگتر بهتر به نظر مي‌آيند. اين صفحه آنقدر بزرگ است كه مي‌توان يك صفحه كليد با اندازه كامل را روي آن در اختيار داشت. اگر نخواهيد روي صفحه نمايش تايپ كنيد، اپل يك صفحه كليد هوشمند جديد ساخته است كه مانند يك كاور روي خودش تا ميشود و با يك فابريك نازك پوشانده شده است. اپل همچنين قلم خاص خود، Apple Pencil را كه زمان تاخيري دارد، براي استفاده روي آي‌پد پرو ساخته است.

همانطور كه از پسوند پرو مشخص است آي‌پد جديد كاربران تجاري را هدف قرار مي‌دهد.

در اين مراسم باكس تلويزيوني جديد اپل Apple TV هم به نمايش درآمد كه اكنون به يك كنترل راه دور جديد،‌كنترل‌هاي  سيري Siri و يك سيستم عامل كاملا تغييريافته مجهز شده است. اين سيتم عامل به نام tvOS و بر اساس iOS است.

فروش باكس تلويزيوني جديد از ماه اكتبر شروع خواهد شد. قيمت آن براي نوع 32 بايتي 140 دلار و براي نوع 64 بايتي 199  دلار است.

اپل همچنين گونه روزآمدشده ساعت مچي اپل ‌Apple Watch را معرفي كرد. اين نسخه جديد گزينه‌هاي بيشتري از لحاظ بند در اختيار كاربران مي‌گذارد،‌ از جمله بند چرمي قهوه‌اي هرمس. ساعت جديد در دو رنگ طلايي و مسي در ماه اكتبر وارد بازا مي‌شود.

اكنون بيش از 10 هزار اپليكيشن براي ساعت مچي اپل وجود دارد، از جمله چند برنامه افزوده شده مهم شامل Facebook Messenger (اپليكشن پيام‌رسان  فيس‌بوك)، GoPro كه به عنوان ويزور براي دوربين عمل مي‌كند، iTranslate كه امكان گفتن يك كلمه و دستيابي به ترجمه آْن را مي‌دهد و AirStrip كه ابزاري براي شاغلان حرف پزشكي است.

اپل در انتهاي اين رويداد، مدل‌هاي جديد آيفون 6S و 6Splus را معرفي كرد كه به گفته تيم كوك پيشرفته‌ترين تلفن هوشمند جهان است.

آيفون‌هاي جديد آلومينيومي در چهار رنگ مسي، طلايي، نقره‌اي و خاكستري عرضه مي‌شوند. تلفن‌هاي جديد از آلومينيوم سري 7000 ساخته شده‌اند كه يك ماده در رده مواد مورد استفاده در هواپيماست. اين قاب آلومينيومي قوي‌تر از آلومينيوم تلفن‌هاي قبلي است و بعيد است كه خم شود.

بزرگترين ويژگي اضافه شده به  آيفونهاي جديد صفحه تماسي 3D است كه قبلا در  trackpad مك‌بوك‌ها و ساعت مچي اپل به كار رفته بود و قبلا Force Touch ناميده مي‌شد. اين تكنولوژي حركات انگشت تازه‌اي مانند فشار آوردن و نگهداشتن را شناسايي مي‌كند. صفحه نمايش اندكي به لرزش مي‌افتد تا شما بفهميد كه بر روي صفحه فشار آورده‌ايد.

آيفون‌هاي جديد همچنين به دوربين جلوي 12 مگاپيكسلي مجهزند كه 50 درصد پيكسل بيشتري نسبت به آيفون 6 دارد. دوربين رو مانند اکنون 5 مگاپيكسلي است.

يك ويژگي عكاسي جديد به نام «عكس‌هاي زنده» يا لايو فوتو(Live Photos) به مدل‌هاي جديد اضافه شده كه عكس‌ها و ويدئوها را تركيب مي‌كند. هنگامي كه با لايو فوتو عكس مي‌گيريد، اين برنامه يك ويدئويي يك و نيم ثانيه‌اي پيش و پس از آن ضبط مي‌كند كه به صورت يك ويدئوي كوچك درمي‌آيد. با فشار دادن روي عكس و نگهداشتن فشار اين ويدئو پخش مي‌شود.

تلفن‌هاي جديد داراي پردازنده جديد A9 و حسگرهاي اثر انگشت سريعتري هستد. پايه شارژها و كاورهاي با رنگ مشابه آيفون‌ها هم در اختيار خواهند بود.

آيفون‌هاي جديد قيمت مشابه گونه‌‌هاي پيشين در سال قبل خواهد بود، يعني از 649 دلار براي آيفون 6s و 749 دلار براي آيفون 6s plus شروع مي‌شود. قيمت مدل‌هاي قبلي آيفون 6 و آيفون شش پلاس 100 دلار كاهش مي‌يابد. همچنين اين گوشي‌ها را می توان با يك قرارداد دوساله به ترتيب با قيمت 32.45 دلار در ماه و 37.45 دلار ماه با امتياز ارتقاي سالانه خريد.

اپراتورهاي تلفني در اين مدل‌هاي جديد نقشي ندارد و گوشي‌ها به اصطلاح unlocked هستند. يك برنامه ارتقاي آيفون هم عرضه شده است كه امكان خريد قسطي آن را با 32 دلار در ماه و دريافت گونه جديد در هر سال را مي‌دهد.

پيش‌فروش آيفون‌هاي جديد در 12 سپتامبر شروع خواهد شد و در 25 سپتامبر در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

سيستم عامل جديد IOS 9 نيز از 16 سپتامبر در اختياري هر دارنده آيفوني،‌ حتي آيفون‌هاي قديمي تا آيفون 4S قرار خواهد گرفت.

کد خبر 306744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha