همشهری آنلاین: سیاست‌های پنهانکارانه و مرموزانه شرکت اپل پیش از رونمایی از گوشی‌های جدیدش باعث شده تا طرفداران این شرکت تنها درمورد یک موضوع اطمینان کامل داشته باشند: اینکه اپل در کنفرانس امروزش، نهم سپتامبر قطعا گوشی‌های جدیدی معرفی خواهد‌کرد.

آی فون

هر‌ خبر ديگري به جز اين درباره كنفرانس اپل يا شايعه‌ است يا پيش‌بيني زيرا نه كسي مي‌داند ظاهر گوشي‌هاي جديد چگونه‌است و نه كسي از ويژگي‌هاي آن خبر دارد. با اين‌همه فرهنگ پيش‌گويي و رويا‌پردازي درباره اين گوشي‌ها سال‌ها است كه باب شده و وب‌سايت‌هاي مختلف پيش از آغاز مراسم رونمايي، تمامي توان خود براي ارائه نزديك‌ترين حدس ممكن به آنچه اپل در چنته دارد را به كار مي‌برند.

يكي از موضوعات پرسروصداي كنفرانس اپل كه از ماه‌هاي پيش توجه كاربران را به خود جلب كرد، تلاش اپل براي جلب توجه كاربرانش نسبت به سيري بود تا از او اطلاعاتي درباره گوشي‌هاي جديد بگيرند. اپل امسال برخلاف سال گذشته كه در دعوتنامه كنفرانس خود نوشته بود "كاش مي‌شد بيشتر بگوييم" اين‌بار كاربران كنجكاوش را به سوي سيري، دستيار صوتي هوشمند آي‌فون هدايت كرده و در دعوتنامه‌هايش نوشته "هي سيري، يك راهنمايي كوچك كن". و كاربران با اين اشاره اپل،‌ تكرار اين درخواست از سيري را آغاز كردند و سيري نيز در نهايت هوشمندي پاسخ‌هاي گاه خنده‌دار و گاه گيج‌كننده‌اي مي‌داد: خوب، فكر مي‌كنم در 9 سپتامبر قرار است اتفاق بزرگي بيافتد؛ چرا يكي از وبلاگ‌هاي شايعات را نمي‌خواني؟ من هم همينكار را مي‌كنم؛ وقتي كنجكاوي خيلي بانمك مي‌شوي؛ براي يافتن پاسخ به درونت نگاه كن، به ويژه در 9 سپتامبر.

آی‌فون

تصويري كه از بدنه خارجي آي‌فون در وب‌سايت‌ها منتشر شد

در ماه‌هاي گذشته همچنين تصاوير مختلفي از گوشي‌هاي آي‌فون جديد،‌ بدنه خالي گوشي‌ها و حتي تصاويري شبيه‌سازي شده از آنها در وب‌سايت‌هاي مختلف منتشر شده‌است.

براساس همين پيش‌بيني‌ها، انتظار نمي‌رود دو گوشي جديد آي‌فون نسبت به نسخه‌هاي سال گذشته تفاوت ظاهري قابل توجهي داشته باشند، با اين همه در آنها به‌روز‌رساني‌هايي مشاهده خواهد شد. براي مثال انتظار مي‌رود دوربين گوشي‌هاي جديد ارتقايي قابل توجه يافته باشد. گفته مي‌شود دوربين پشتي گوشي 12 مگاپيكسلي با قابليت فيلم‌برداري با كيفيت 4K خواهد‌بود و دوربين جلويي نيز از قابليت عكسبرداري از سلفي‌هاي پانوراما، ويديو‌هاي اسلوموشن، و نور فلش براي عكسبرداري در شرايط كم نور برخوردار باشد.

آی‌فون

همچنين از آنجايي كه اپل پيش از اين نمايشگرهاي حساس به فشار به منظور رديابي شدت‌هاي مختلفي از فشار را براي ساعت‌هاي هوشمندش ابداع كرده،‌ انتظار مي‌رود اپل اين فناوري را در قالب سطح كاربري جديدي به نام نمايشگر لمسي سه‌بعدي ارائه كند كه مي‌تواند تفاوت ميان ضربه‌هاي كم‌فشار و شديد را درك كرده و هريك از آنها را به كارايي متفاوتي ارتباط دهد. براي مثال كاربر مي‌تواند مقصدي را درون نقشه جستجو كرده و با ضربه محكم وارد كردم به مقصد، مسير خود تا مقصد را مشخص سازد.

گزارش‌هاي متعددي ادعا كرده‌اند كه آي‌فون‌هاي جديد از حافظه‌ RAM دو برابر حافظه سري پيشين آي‌فون‌ها برخوردار خواهند بود و چنين بهبود حافظه‌اي امكان فعال بودن اپليكيشن‌هاي بيشتري را بدون كند شدن سرعت گوشي فراهم خواهد‌آورد. همچنين گفته مي‌شود در اين گوشي‌هاي جديد از پردازشگر جديد A9 استفاده خواهد‌شد.

آی‌فون

تصويري شبيه‌سازي شده از آي‌فون‌ جديد

انتظار مي‌رود تراشه جديد LTE شركت Qualcomm سرعت دانلود در گوشي‌هاي جديد را دوبرابر ساخته و در عين حال با كاهش مصرف، طول عمر باتري گوشي را افزايش دهد. انتظار مي‌رود گوشي‌هاي جديد بزرگتر از سري قديمي باشند اما مانند قبل بدنه‌اي آلومينيومي خواهند داشت.

جمع‌بندي تمامي پيش‌بيني‌هاي انجام شده توسط سايت‌ها و شركت‌هاي مختلف اين است كه اپل در توليد محصولات جديد خود تمركز را بيشتر بر ارتقا سيستم هاي داخلي گوشي‌ها قرار داده و قرار نيست شاهد تغيير چنداني در ظاهر آي‌فون‌ها باشيم. اين احتمال نيز وجود دارد كه اپل در كنفرانس خود سري جديدي از آي‌پد‌ها و ساعت‌هاي هوشمندش را نيز معرفي كرده و از سيستم عامل جديدش iOS9 و سرويس موسيقي اپل پرده‌برداري كند.

کد خبر 306682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha