همشهری آنلاین: شرکت اپل به طور رسمی در مراسمی در شهر سانفرانسیسکو از چند محصول جدید خود از جمله آی فون ۶ اس، ۶ اس پلاس و آی پد پرو رونمایی کرد.

 

در شروع این مراسم تیم کوک مدیر عامل اپل اعلام کرد بزرگترین تغییرات در تمام گروه های محصولات اپل را معرفی می کند.

 

سیستم عامل جدید ساعت اپل به نام watch OS2 که پیشتر در مراسم WWDC2015 رونمایی شده بود در این مراسم به دقت مورد بررسی قرار گرفت. در همین زمینه دو تن از بنیان گذاران اپلیکیشن Airstrip درباره نسخه اختصاصی این اپلیکیشن برای ساعت اپل سخنرانی کردند. در نسخه جدید این اپلیکیشن که برای پزشکان طراحی شده امکان نمایش زنده علایم حیاتی بیماران طراحی شده است. همچنین پزشک می تواند از راه دور ضربان قلب مادر و جنین را به طور همزمان و زنده مشاهده کند.

در ادامه از یک طراحی جدید اپل واچ که حاصل همکاری با برند مد و کیف و کفش فرانسوی، هرمس است رونمایی شد.

بعد از واچ نوبت به آی پد جدید اپل به نام آی پد پرو رسید. این تبلت دارای نمایشگر بسیار دقیق با اندازه 12.9 اینچ و نسل جدید پردازشگرهای 64 بیتی اپل به نام A9X است. چهار بلندگوی قوی و امکان نگهداری شارژ تا 10 ساعت از قابلیت های چشمگیر این محصول هستند.

این تبلت با مجهز بودن به سیستم عامل iOS9 امکان نمایش همزمان دو اپلیکیشن در حال Split View را دارد. فیل شیلر مدیر بازاریابی اپل که بیشتر محصولات این مراسم را معرفی کرد از دو محصول جانبی برای آی پد پرو رونمایی کرد. یک قلم مخصوص تبلت به نام iPencil که امکان شناسایی فشار، جهت و زاویه را دارد و کار طراحی با آی پد را راحت می کند و یک کیف مخصوص که دارای یک کیبورد است.

قیمت این آی پد که ماه نوامبر به بازار عرضه می شود برای مدل های 32 وای فای، 128 وای فای و 128 وای فای + LTE به ترتیب 799، 949 و 1079 است.

بعد از این نوبت به مدل جدید آی فون رسید. آی فون 6 اس و 6 پلاس اس از نظر ظاهری تقریبا شبیه دو مدل 6 و 6 پلاس هستند ولی با تغییرات داخلی و همچنین تغییرات قیمتی. از تغییرات ظاهری آی فون می توان به جنس متفاوت بدنه و نمایشگر مقاوم تر اشاره کرد.

این دو گوشی از نسل جدید پردازنده های 64 بیتی A9 بهره می برند و به گفته فیل شیلر مدیر بازاریابی اپل 70 درصد سریع تر از مدل قبلی پردازنده های اپل است. دوربین عقب آی فون بعد از 4 سال از 8 به 12 مگاپیکسل تغییر کرد. قابلیت جالب دیگر آی فون اضافه شدن یک فلاش با طراحی هوشمندانه برای دوربین جلوی آی فون است. این در حیقیت یک فلاش واقعی نیست و در لحظه گرفتن عکس سلفی نمایشگر گوشی برای لحظه ای روشن شده و عکس را روشن می کند.

قابلیت دیگر آی فون امکان ضبط تصاویر با فرمتی جدید به نام Live Photo است. با این قابلیت در لحظه گرفتن عکس، گوشی به طور خودکار چند ثانیه تصاویر متحرک ضبط می کند و با فشار دادن انگشت روی عکس تصویری زنده از لحظه ثبت عکس را مشاهده می کنید. دو گوشی جدید اپل با همان قیمت قبلی آی فون 6 و 6 پلاس عرضه می شود. مدل 6 و 6 پلاس 100 دلار ارزان شده اند.
در انتهای این مراسم از دستگاه Apple TV جدید که دارای رابط صوتی Siri و اجرای بازی های کامپیوتری هست رونمایی شد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵