دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اپل اعلام کرد در تلاش است تا بد‌افزاری که در چندین اپلیکیشن مورد استفاده کاربرانش در چین کشف کرده را از بین ببرد.

براساس گزارش BBC، گفته مي‌شود اين اولين حمله سايبري گسترده‌اي است كه فروشگاه اپل را هدف قرار داده‌است. شركت اپل مي‌گويد هكرها به واسطه قانع كردن توسعه‌دهندگان براي استفاده از نرم‌افزاري تقلبي براي ساخت اپليكيشن، كد مخربي را در اپليكيشن‌هاي ويژه محصولات اپل وارد كرده‌ و آن را در فروشگاه اپل عرضه كرده‌اند.

اين برنامه كه XcodeGhost نام دارد به هكرها امكان دسترسي به اطلاعات گوشي‌ها و تبلت‌هاي اپل را خواهد‌داد. بسياري از اپليكيشن‌هاي آلوده در دسته برنامه‌هايي هستند كه بسياري از كاربران اپل در چين از آنها استفاده مي‌كنند،‌ از جمله اپليكيشن محبوب Wechat، برنامه‌اي ويژه دانلود موسيقي و اپليكيشني شبيه به Uber.

كريستين موناگان سخنگوي اپل مي‌گويد تمامي اپليكيشن‌هاي آلوده به اين كد مخرب از فروشگاه اپل حذف شده‌اند و اكنون درحال همكاري با توسعه‌دهندگان هستيم تا از استفاده آنها از نسخه اصلي نرم‌افزار ساخت اپليكيشن براي اپل اطمينان حاصل كنيم.

در اوايل ماه سپتامبر نيز نام‌ةاي كاربري و رمز‌هاي عبور 225 هزار حساب كاربري اپل توسط سارقان سايبري در چين به سرقت رفت و اين سرقت توسط شركت پالوآلتو نتوركز درحالي كشف شد كه اين شركت درحال بررسي فعاليت‌هاي مشكوك در بسياري از گجت‌هاي اپل بود. اين شركت متوجه نرم‌افزار مخربي شد كه گوشي‌هاي قفل شكسته شده را هدف قرار داده بود و بيشترين كاربراني كه قرباني اين سرقت شده‌بودند از شهروندان چيني بودند.

کد خبر 307945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha