چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه وال استریت ژورنال در مقاله‌ای ادعا کرده که شرکت اپل تا سال ۲۰۱۹ خودروی الکتریکی خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

ماه بهمن سال گذشته اخباری مبتنی بر تلاش اپل برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی و هوشمند و رقابت با تسلا و گوگل منتشر شد. بسیاری از منابع خبری اعلام کردند نام پروژه خودروی الکتریکی اپل "تایتان" است.

اکنون روزنامه وال استریت ژورنال شواهدی را منتشر کرده که نشان می‌دهد اپل تا سال 2019 این خودرو را به بازار عرضه خواهد کرد. گفتنی است اپل مدیر ارشد طراحی خود "استیو زادسکی" را مسئول پروژه تایتان کرده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال طراحان شرکت اپل در ماه مه 2015 در یک مرکز آزمایش خودروهای خودمختار و هوشمند کار طراحی این خودرو را آغاز کرده‌اند. در ماه آگوست نیز وکیل شرکت اپل با مقامات اداره خودروهای موتوری ایالت کالیفرنیا در مورد قوانین آزمایش خودروهای هوشمند جلسه‌ای تشکیل دادند.

تحلیل‌گران معتقدند ورود اپل به بازار خودروهای الکتریکی، بزرگترین شرکت این بازار یعنی تسلا را دچار چالشی بزرگ می‌کند. اپل در حال حاضر یکی از پر ارزش‌ترین شرکت‌های دنیا و دارای بیشترین پول نقد آماده سرمایه گذاری در جهان است. این شرکت به تازگی اعلام کرده 203 میلیارد دلار پول نقد و معادل پول نقد در اختیار دارد. علاوه بر این اپل در سال گذشته تنها 6 میلیارد دلار برای تحقیق توسعه هزینه کرده‌است.

کد خبر 308186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha