دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارمندان اپل در حال آزمایش سرویسی هستند که بر اساس آن از سیری برای پاسخ دادن به تماس‌های صوتی دریافت شده و ثبت پیام‌های صوتی صورت متن استفاده خواهد‌شد.

سیری

براساس گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده، پس از دريافت پيام توسط سيري، از سرويس iCloud اپل براي ارسال پيام صوتي در قالب متن استفاده خواهد شد و اين به آن معني است كه كاربر نيازي به گوش دادن به پيام صوتي را نخواهد‌داشت. بيزينس اينسايدر نيز با انتشار گزارشي مشابه به نقل از منابع موثق اعلام كرده قرار است اين سرويس جديد در سال 2016 در دسترس كاربران محصولات اپل قرار گيرد.

راه‌حلي كه اپل براي كاربران پرمشغله‌اش در نظر گرفته ساده و در عين حال زيركانه‌است. افراد علاقه عجيبي به ارسال پيام‌هاي صوتي دارند زيرا سريعتر بوده و مي‌توان در مدت زماني كوتاه‌تر حجم اطلاعات بيشتري را انتقال داد. اما در مقابل، علاقه‌اي به دريافت پيام‌هاي صوتي ندارند زيرا خواندن يك متن نسبت به گوش دادن به همان پيام زمان كمتري صرف كرده و دسترسي به بخش‌هاي مختلف متن براي افراد راحت‌تر از دستري به بخش‌هاي مختلف يك فايل صوتي است.

در  این سرویس جديد كه كارمندان اپل هفته‌ها است درحال استفاده آزمايشي از آن هستند، زماني كه تماس تلفني دريافت مي‌شود و فرد قادر به پاسخگويي نيست، به جاي اينكه به صندوق صوتي رايج هدايت شود،‌ سيري به آن پاسخ خواهد‌ داد  و این توانایی را خواهد داشت كه اطلاعات مشخصی در مورد محل کاربر و دليل در دسترس نبودن او را در اختیار تماس گیرنده قرار دهد که محدوديت اطلاعات ارائه شده توسط سيري را كاربر اصلي تعيين خواهد كرد. پس از آن تماس‌های صوتی به سرورهای اپل انتقال یافته و سپس به متن تبدیل خواهند شد.

مبناي کارکرد سیری براي تبدیل مکالمات صوتي به متن دقیقا از همان روشی تبعیت می‌کند که این دستیار صوتی با استفاده از آن جملات شما را به متن قابل جستجو تبدیل می‌کند. 

اپل قصد دارد سيري را در سيستم عامل جديدش، iOS9 به روزرساني كند، در اين صورت اين سرويس مي‌تواند در ميان اپليكيشن‌ها جستجو كرده و پيش‌بيني كند كه كاربر قصد انجام چه‌كاري دارد. اين شركت تمركز ويژه‌اي بر دستيار مجازي دارد و صندوق صوتي iCloud نيز بخشي از اين رويكرد جديد است.

کد خبر 303575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha