سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گروه سیاسی: مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از 3 مرحله نشست در آخرین دور مذاکرات، پایان یافت.

در مراحل پایانی این مذاکرات طرفین تلاش کردند آخرین رایزنی‌ها درباره چگونگی حل و فصل مسائل و نقاط مبهم باقی‌مانده که آژانس مدعی است نسبت به آنها نیاز به موشکافی و آگاهی بیشتری دارد را انجام داده و نسبت به تعیین سازوکار اجرایی برای آنها اقدام کنند.

قرار است محمد البرادعی، دبیرکل سازمان انرژی اتمی‌در گزارش آتی خود به نشست فصلی شورای حکام آژانس که در حدود 2 هفته آینده برگزار می‌شود، به شکل و نحوه همکاری‌های ایران در جریان این گفت‌وگوها اشاره کند.

محمد سعیدی، معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی‌و عضو هیأت مذاکره کننده ایران پیش از آغاز دور سوم مذاکرات تأکید کرده بود که ایران انتظار دارد البرادعی در گزارش خود به همکاری‌های مثبت ایران برای روشن شدن نقاط مبهم مدنظر آژانس اشاره کند.

پیش از این، عبدالرضا رحمانی فضلی، قائم مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در گفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان کرده بود ایران انتظار دارد که همکاری‌های اخیر با آژانس موجب جلوگیری از تصویب قطعنامه جدید در شورای امنیت شود.

راهبرد شکست‌خورده

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات‌ عالی‌رتبه اذعان کرد که راهبرد تعلیق در قبال برنامه‌ هسته‌ای ایران از مدت‌ها پیش شکست خورده است.

در عین حال روزنامه واشنگتن‌پست با بیان اینکه اروپایی‌ها از اقدام نظامی‌علیه ایران نگرانند، از تمایل آنها برای استفاده از دیپلماسی و فشار اقتصادی برضد تهران به جای حمله نظامی‌خبر داد.

کد خبر 29536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز