همشهری آنلاین: در ادامه دومین روز از رزمایش ارتش، موشک‌های ضدزره «دهلاویه» و «طوفان» با موفقیت شلیک و اهداف را منهدم کردند.

رزمایش

به گزارش تسنیم، روز دوم رزمایش مشترک محمدرسول‌الله(ص) ارتش با محوریت نیروی زمینی و با برقراری آتش سنگین توپخانه‌ای نزاجا آغاز شد.

در روز دوم رزمایش که فرماندهان عالی‌رتبه ستادکل نیروهای مسلح و ارتش نیز حضور دارند، یگان‌های نیروی‌ زمینی برخی از دستاوردهای خودکفایی بومی شده از جمله سلاح‌های انفرادی شاهر، اخگر و تانک‌های ذوالفقار و صمصام و پستیبانی آتش بالگردهای هوانیروز در چندین مرحله پرواز وآتش یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای را به مرحله اجرا خواهند گذاشت.

در ادامه عملیات مین‌ریزی توسط خودروی نینوا و پرتاب نارنجک‌های ضد بالگرد توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) با موفقیت انجام شد.

واحدهای زرهی نیروی زمینی ارتش با استفاده از تانک‌های بهینه‌سازی شده از جمله «ذوالفقار» و «صمصام» جهت پشتیبانی از واحدهای عمل‌کننده به انجام ماموریت پرداختند.

جنگنده‌های اف 4 و میراژ نیروی هوایی نیز امروز پشتیبانی یگان‌های نیروی زمینی ارتش را بر عهده داشتند.

در ادامه دومین روز از رزمایش ارتش، موشک‌های ضدزره «دهلاویه» و «طوفان» برای نخستین بار و به گفته فرماندهان با موفقیت شلیک و اهداف را منهدم کردند.

در ادامه روز دوم رزمایش یگان‌های نزاجا به انجام عملیات جنگ الکترونیک پرداختند که در آن نیروها با شنود اطلاعات و رمزگشایی جابه‌جایی دشمن و همچنین استفاده از تصاویر دریافتی توسط پهپادها، اطلاعات موردنیاز از مواضع دشمن را جمع آوری کردند.

به گزارش تسنیم، رزمایش مشترک ارتش با نام محمدرسول‌الله(ص) از صبح روز گذشته(چهارم دی) در وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه هرمز و سواحل مکران و بخش اعظم استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در خشکی و با حضور نیروهای چهارگانه ارتش(نیروی هوایی، نیروی زمینی،‌ پدافند هوایی و نیروی دریایی) آغاز شده و تا 10 دی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 282027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha