همشهری آنلاین: سخنگوی مرحله زمینی رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح کشور با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب به اقتدار، توانمندی و قدرتی دست یافته اند که آمادگی مقابله با هرگونه تهدید، تجاوز و حرکت احمقانه دشمنان را دارند.

رزمایش

به گزارش عصر جمعه ایرنا، امیرسرتیپ «کیومرث حیدری» در حاشیه رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) در جاسک اظهارداشت: نیروی های مسلح ایران از جمله زمینی، دریایی، هوایی توانسته اند تمامی سلاح های منحصر به فرد مورد نیاز دفاع از مرزهای کشور را بسازد.

وی افزود: نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته اند تمامی ادوات مورد نیاز نیروهای زمینی از جمله دستگاه استابلایزر ( سامانه کنترل کننده آتش تانک )، تانک ذوالفقار، تانک صمصام، تیربار اخگر، تک تیرانداز شاهر وانواع تجهیزات جنگ های الکترونیک و بسیاری از سلاح های دیگر که قابل ذکر نیست را طراحی و توسط وزارت دفاع به صورت انبوه تولید کند.

سخنگوی مرحله زمینی رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نیروهای مسلح از لحاظ فرماندهی، مشروعیت و ماموریت ها تفاوت اساسی و ماهوی با دیگر نیروهای مسلح جهان دارد، زیراکه فرماندهی و هدایت کل نیروهای مسلح کشورما برعهده جانشین امام زمان (عج) و مقام عظمای ولایت فقیه انجام می شود.

امیر حیدری همچنین گفت: در این رزمایش، عملیات ضد هلی بورن علیه سازش هوایی دشمن در مقابل دشمنان فرضی به صورت دو طرفه هدایت و با موفقیت انجام شد که دستاوردهای خوب آموزشی در این راستا بدست آوردیم.

وی تاکید کرد: بخش عمده تاکتیک های مورد استفاده در این رزمایش ها برای مقابله با تهدیدهای آینده دشمنان است، بنابراین برخی از این تاکتیک ها قابلیت بازگو شدن ندارند.

وی با بیان این که امروزه از تاکتیک های جنگ کلاسیک عبورکرده و به عرصه های جدیدی از بحث های تاکتیکی جنگی دست یافته ایم، افزود: بسیاری از تاکتیک های بکارگرفته در این رزمایش، توسط افسران جوان در کنار پیشکسوتان با تجربه به منظور انتقال دانش جنگی انجام می شود.

سخنگوی مرحله زمینی رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره نظارت و ارزیابی بر نحوه عملکرد این رزمایش گفت: اهداف و محورهای چنین رزمایش های مشترکی توسط قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء (ص) تعیین و توسط ستاد مرکزی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)تصویب و به ستاد ارتش ابلاغ می شود.

امیر حیدری اظهارداشت: بنابراین این ابلاغیه در ستاد ارتش در قالب دستورالعمل مدون به ستاد نیروی زمینی ابلاغ و به صورت طرح عملیاتی در رزمایش های صحرایی انجام می شود. به گفته وی، بنابراین رده های تعیین کننده و برگزارکننده چنین رزمایش هایی، به صورت عینی رزمایش را هدایت و نظارت می کنند به طوری که در دومین روز برگزاری این رزمایش هیات بلندپایه ای از قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء بر نحوه عملکرد این رزمایش نظارت داشته اند.

وی ادامه داد: همچنین داورانی 9 سامانه نیروهای مسلح را در این رزمایش داوری و ارزیابی می کنند. سخنگوی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در این رزمایش اقتدار، توانمندی و قدرت نیروهای مسلح که توسط هدایت های مقام عظمای ولایت فقیه نهادینه شده است به نمایش گذاشته می شود.

امیر حیدری افزود: همچنین عملیاتی شدن سامانه مهندسی رزمی، سامانه توابع زمین (هوانیروز) و سامانه مانور و جنگ الکترونیک از دیگر اهداف این رزمایش است.

کد خبر 282067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha