همشهری آنلاین: فرمانده گروه ۳۳ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی گفت: گروه ۳۳ توپخانه نزاجا با استقرار در کردستان، تهدیدهای جدید منطقه در مرزهای غرب کشور را کنترل می‌کند.

توپخانه ارتش

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر محسن آذرافروز در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: پس از تحرکات گروه داعش در منطقه و نزدیکی آنها به مرز ایران، گروه 33 ارتش در کردستان مستقر شد تا منطقه غرب کشور شامل استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام را مورد پشتیبانی قرار دهد.

وی اظهار کرد: تصرف موصل که مسیر ارتباطی ایران به سوریه بود، نشان داد که داعش به جمهوری اسلامی ایران نظر دارد.

وی گفت: بنا به اعلام ارتش اگر این گروه به 40 کیلومتری مرزهای کشورمان می رسید مورد تهاجم توپخانه های ارتش قرار می گرفت.

آذرافروز با بیان اینکه گروه 33 توپخانه در مرزهای استان کرمانشاه مستقر بود گفت: داعش تا 48 کیلومتری مرزهای کشور رسیده بود اما از آن نزدیکتر نشد، ما در آن زمان حتی به مرحله موشک گذاری نیز رسیده بودیم و هر آن احتمال حمله به داعش وجود داشت.

فرمانده گروه 33 توپخانه نزاجا با تاکید بر تاثیرات بازدارندگی گروه 33 در رابطه با تحرکات دشمن، گفت: انتقال دو گردان دوربُرد گروه 33 به کردستان حتی تحرکات و دسیسه های گروهک های پیش پا افتاده را نیز به شدت کاهش داد.

آذرافروز به فعالیت های گروه 33 اشاره کرد و افزود: سرکشی به خانواده های جانبازان، برگزاری فعالیت های فرهنگی، محفل انس با قرآن کریم، برگزاری کلاس های آموزشی با همکاری فنی و حرفه ای و فعالیت های ورزشی بخشی از این امور است.

او آمادگی گروه 33 ارتش جمهوری اسلامی را برای استقرار در چهار محور مواصلاتی استان کردستان اعلام کرد و گفت: آمادگی خود را به فرمانداری اعلام کرده ایم تا سه گردان با تجهیزات کامل در اختیار قرار دهیم.

کد خبر 284297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha