همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : خودروی مین ریز برای نخستین بار در رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان محمد رسول الله (ص) استفاده می شود.

احمد رضا پور دستان

رزمایش محمد رسول الله (ص) که از صبح پنج شنبه در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند آغاز شد تا چهارشنبه آینده (دهم دی ماه) ادامه دارد.

امیر سرتیپ « احمد رضا پور دستان» امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش محمد رسول الله (ص) اظهارداشت : ما در این رزمایش از دستاوردهای جدید خود استفاده می کنیم که از جمله این دستاوردها می توان به خودروی مین ریز اشاره کرد که در مدت کوتاهی می تواند سطح گسترده ای را مین ریزی کند.

وی افزود : سلاح تک تیرانداز شاهر که می تواند در فاصله سه کیلومتری هدف گیری کند و حتی بر ضد بالگرد و زره مورد استفاده قرار گیرد در این رزمایش استفاده می شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: سلاح 6 لول محرم ، خودروی تاکتیکی نینوا و موشک ضد زره دهلاوی نیز در این رزمایش آزمایش می شوند.

امیر پوردستان ادامه داد : سلاح ضد زره طوفان که توسط بالگرد تیراندازی می شود نیز در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با تاکید بر این که نیروی زمینی ارتش در رزمایش محمد رسول الله (ص) ، بخشی از توان خود را به کار گرفته است، اعلام کرد : بالگردهای این نیرو که ارتقا یافته و به سیستم پرواز در شب و سلاح های پیشرفته مجهز شده اند نیز در این رزمایش به کار گرفته می شوند.

کد خبر 282021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha