همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پهپاد انتحاری برای نخستین بار در رزمایش محمد رسول الله (ص) مورد استفاده قرار گرفت.

احمد رضا پوردستان

مرحله دوم رزمایش نیروهای ارتش تحت عنوان رزمایش محمد رسول الله (ص) صبح امروز (جمعه) با حضور فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح وارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند آغاز شد.

همچنین در مرحله دوم رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز برگزار شد رزمایش پهپادی این نیرو جزئی از این مرحله بود.

امیر سرتیپ «احمد رضا پوردستان » در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا در منطقه رزمایش اظهارداشت: یکی از ماموریت های نیروی زمینی در این رزمایش استفاده از پهپاد های نیروی زمینی است.

وی افزود: ما در دو مرحله از پهپادهای نیروی زمینی استفاده می کنیم که در مرحله نخست پهپادهای ما نقش دشمن را ایفا کرده و در مرحله دوم پهپادهایی در نقش نیروهای خودی به پرواز درمی آیند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: با قابلیتی که در صنعت وجود دارد، برد پهپادهای ما بیشتر شده و قابلیت عملیاتی آنها ارتقا یافته است.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد : این پهپادها نسبت به گذشته بار بیشتری را حمل می کنند و دوربین های با کیفیت بیشتری را به همراه دارند.

وی با بیان این که این پهپادها به شایستگی می توانند پشتیبان نیروهای ما باشند، اظهارداشت: این پهپادها ، دستان بلند نیروی زمینی در صحنه های نبرد هستند.

امیر پوردستان با بیان این که پهپاد انتحاری برای نخستین بار در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرند، گفت : این پهپاد می تواند برای حمله به اهداف هوایی و زمینی مورد استفاده قرار گیرد و می تواند در صورت دیدن یک هدف مشکوک به آن حمله کنند.

وی این پهپاد را یک بمب متحرک توصیف کرد.

کد خبر 282018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha