همشهری آنلاین: پهپادهایی از نیروی زمینی با مدیریت یگان پهپادی نزاجا در منطقه عمومی رزمایش محمدرسول‌الله (ص) به پرواز درآمدند تا یگان‌های زمینی و زرهی ارتش در اجرای تمرینات نظامی خود، از پشتیبانی پهپادی نیز برخوردار باشند.

پهپاد مهاجر

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام محمدرسول‌الله (ص) از صبح امروز چهارم دی در وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه هرمز و سواحل مکران و بخش اعظم استان‌های سیستان و هرمزگان در خشکی و با حضور نیروهای چهارگانه ارتش (نیروی هوایی، نیروی زمینی،‌ پدافند هوایی و نیروی دریایی) آغاز شده و تا دهم دی ادامه خواهد داشت.

در روز نخست این رزمایش گسترده، یگان‌های مختلفی از نزاجا و نهاجا به اجرای ماموریت‌ها و عملیات‌های مختلف پرداختند. در دو روز نخست این رزمایش، محوریت با نیروی زمینی است و طبق برنامه، در این دو روز بیشترین ماموریت‌ها توسط نزاجا انجام خواهد شد.
در همین راستا در روز نخست این رزمایش، پهپادهایی از نیروی زمینی با مدیریت یگان پهپادی نزاجا در منطقه عمومی این رزمایش بزرگ به پرواز درآمدند تا یگان‌های زمینی و زرهی ارتش در اجرای تمرینات نظامی خود، از پشتیبانی پهپادی نیز برخوردار باشند.

یکی از این پهپادها، پهپاد مهاجر 2 نوین(M2N) است یک پهپاد شناسایی و جاسوسی با قابلیت اجرای ماموریت‌های رزمی است.

پهپاد مهاجر ۲ نوین

پهپاد بدنه طول بال طول پرنده وزن هنگام برخاست برد عملیاتی مداومت پروازی حداکثر ارتفاع پرواز نوع بازیابی حداکثر سرعت قابلیت حمل موشک
مهاجر2-نوین کامپوزیت 3.82 2.90 90 کیلوگرم 150 کیلومتر 360 دقیقه 11000 پا چتر و فرود زمینی 180 کیلومتر دارد

شناسایی هوایی و جاسوسی از نقاطی که درگیری نظامی دارند، گشت مرزی، کنترل ترافیک، عکسبرداری و تصویربرداری هوایی به صورت "سطح وسیع"، نظارت هوایی بر حوادث و بلایای طبیعی، تحقیقات روی زمین، کنترل امنیتی بر مراکز و نقاط حساس و راهبری، قابلیت ضبط و انتقال تصاویر به صورت زنده (لینک داده)، نظارت بر شبکه‌های انتقال برق، قابلیت تشخیص میزان آلودگی هوا و آلودگی‌ نفتی سطوح دریایی و غیره از جمله مهمترین ویژگی‌های این پهپاد مدرن است.

مهاجر 2 نوین همچنین با در اختیار داشتن دوربین‌های حساسی که قابلیت گردش 360 درجه نیز دارند، می‌توانند تصاویری با کیفیت بالا ضبط و به ایستگاه زمینی به طور زنده ارسال کنند.

مهاجر 4 نیز، دیگر پهپادی است که در این رزمایش به پرواز درآمده است. این پهپاد نیز با مداومت پروازی حدود 5-7 ساعته و همچنین بهره‌گیری از دوربین‌های جلونگر و زیربدنه، قابلیت زیادی در رصد تحرکات دشمن و البته جاسوسی دارد.

پهپاد مهاجر ۴

این پهپاد از هدایت جی‌پی‌اس برخوردار بوده و می‌تواند تصاویر را به صورت آنلاین به ایستگاه زمینی و ناوبری خود ارسال کند.

مهاجر 4 همچون دیگر اعضای خانواده پهپادهای مهاجر، قابلیت رزم با حمل موشک را نیز داراست و نمونه‌های رزمی آن نیز اخیرا با قابلیت حمل موشک‌های هوا به هوا رونمایی شده است.

کد خبر 281995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha