همشهری آنلاین: موشک های ضد زره دهلاویه و طوفان، صبح امروز (جمعه) در جریان اجرای ماموریت یگان های رزم زمینی ارتش در رزمایش محمد رسول الله (ص) از زمین و هوا شلیک شدند.

موشک های ضد زره دهلاویه

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش، موشک ضد زره طوفان علاوه بر شلیک توسط یگان های زمینی، از روی بالگرد نیز شلیک شد و با موفقیت به هدف اصابت کرد.

شکار پرنده دشمن با موشک دوش پرتاب سهند

یگان های نیروی زمینی ارتش، پرنده دشمن فرضی را در رزمایش محمد رسول الله (ص) با موشک دوش پرتاب سهند مورد هدف قرار دادند.

موشک دوش پرتاب سهند یک ، وسیله آتش مطمئن است که برای پشتیبانی هوایی از یگان های رزمی و منابع حیاتی کشور در مقابل حمله هوایی دشمن مورد استفاده قرار می گیرد. این جنگ افزار علیه هدف های هوایی که در سقف پرواز کوتاه استفاده می شوند به کار می رود.

رونمایی از سلاح آذرخش با حضور فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران و ستاد کل نیروهای مسلح

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش محمد رسول الله(ص) این سلاح توسط سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش تولید شده و نمونه اولیه و طراحی شده آن امروز در حاشیه دومین روز از رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان محمد رسول الله رونمایی شد.

این سلاح نمونه بهینه سازی شده سلاح ژ3 است که توانایی های آن نسبت به نمونه پیشین ارتقا یافته است.کاهش وزن و افزایش قدرت هدف گیری از جمله قابلیت های این سلاح است.

ایجاد ارتباط امن و چند لایه/مقابله با ایجاد اختلال الکترونیکی دشمن فرضی

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش امروز در دومین روز از رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) با استفاده از دو قرارگاه اصلی و تاکتیکی و برقراری ارتباط امن و چندلایه با مراکز و سامانه های پدافندی و انجام عملیات نظارت و مراقبت بر تمامی پروازهای انجام شده و مقابله با ایجاد اختلال الکترونیکی دشمن، یگان های زمینی و دریایی حاضر در منطقه عمومی رزمایش را پشتیبانی کرد.

مرحله دوم رزمایش نیروهای ارتش تحت عنوان رزمایش محمد رسول الله (ص) با حضور فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح وارتش جمهوری اسلامی صبح جمعه آغاز شد.

رزمایش محمد رسول الله درمنطقه ای به وسعت دومیلیون و200هزار کیلومتر مربع ازشرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند به مدت 6 روز برگزار می شود.

اجرای آتش با تانک T-72S ایرانی

تانک T-725 ایرانی با گلوله های هدایت شونده نیز در این رزمایش به اجرای آتش پرداخت . این تانک یکی از پیشرفته ترین تانک های موجود در سطح نیروهای مسلح است و صفر تا صد آن توسط متخصصان داخلی ساخته شده است .

جا به جایی سریع، چالاکی و حجم آتش بسیار بالا از ویژگی های بارز این خودروی زرهی است. تانک T-72S از سامانه های بسیار پیشرفته ای همچون مسافت یاب لیزری، زره واکنشی و سامانه گلوله گذاری خودکار برخوردار است . این تانک به سهولت قابلیت درگیر شدن با اهداف ثابت و متحرک را دارد و می تواند در حال حرکت شلیک کند.

این خودروی زرهی قابلیت شناسایی و درگیری با اهداف را تا شعاع پنج کیلومتری دارد و بُرد مفید گلوله توپ آن حدود 11 کیلومتراست. این تانک که از سامانه خرج موشکی هدایت شونده استفاده می کند در صورت جا به جایی اهداف، قدرت هدایت گلوله را پس از شلیک تا نقطه اصابت دارد. به نحوی که اگر هدف پس از شلیک گلوله حرکت کند فرمانده تانک می تواند گلوله رها شده را تا نقطه اصابت به سمت هدف هدایت کند.

این تانک دارای سه خدمه، راننده، توپچی و فرمانده است و در کمتراز یک دقیقه توانایی شلیک سه تا چهار گلوله را دارد.

تانک T-72S از سامانه هوشمند انتخاب خرج سلاح متناسب با اهداف برخوردار است و با توجه به نوع هدف، گلوله مورد نظر را انتخاب می کند به این ترتیب که وقتی گلوله توسط خدمه انتخاب می شود صفحه هوشمند این سامانه می چرخد و گلوله انتخابی را با توجه به خرج موشکی انتخاب کرده و در جهت شلیک بارگذاری می کند.

کد خبر 282020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha