همشهری آنلاین: سلاح ها و تجهیزات ساخته شده توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرحله دوم رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان محمد رسول الله (ص) با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

رزمایش

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش، در مرحله دوم رزمایش یگان های نیروی زمینی ، تک گسترده خود را با بکار گیری موفق دستاوردهای خودکفایی بومی شده از جمله سلاح های انفرادی و اجتماعی شاهر و اخگر، تانک های ذوالفقار و صمصام و پشتیبانی آتش سنگین بالگردهای هوانیروز در چندین مرحله پرواز و آتش یگان های موشکی و توپخانه ای این نیرو اجرا کردند.

انجام عملیات « هلی برن » و «ضد هلی برن» نیروهای ویژه در قالب نیروهای مهاجم و مدافع در رزمگاه های مختلف و استفاده از نیروهای احتیاط بسیج نیروی زمینی در آفند و پدافند با پشتیبانی جنگنده های بمب افکن نیروی هوایی از دیگر اقدامات این مرحله از رزمایش بود که در حضور مقامات و ناظران عالیرتبه قرارگاه خاتم ، ستاد کل نیروهای مسلح و داوران ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

مجله چهره‌های دفاعی ایران / مجله نهادهای دفاعی ایران / مجله تجهیزات دفاعی ایران

امیر سرتیپ « کیومرث حیدری » جانشین نیروی زمینی و سخنگوی این مرحله از رزمایش گفت: انطباق این تمرین بزرگ صحرایی با شرایط واقعی نبرد با نگاه دقیق به تهدیدات ، استفاده از گلوله های حقیقی ، اشراف مطلوب اطلاعاتی در سطح منطقه با اتکا به درجه داران و افسران متخصص سامانه های ارتباطی و اطلاعاتی و رصد هر گونه تحرکات مرزی از ویژگی های این مرحله از رزمایش است .

وی افزود : حضور دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برای کسب تجارب عملیاتی ، تقویت فضای معنوی در رزمایش و اجرای عملیات مردمیاری و درمانی در منطقه عمومی رزمایش نیز از وجوه قابل توجه این مرحله به شمار می آید.

قرارگاه پدافند هوایی نیز امروز با استفاده از دو قرارگاه اصلی و تاکتیکی و برقراری ارتباط امن و چند لایه و مقابله با ایجاد اختلال الکترونیکی دشمن، یگان های زمینی و دریایی حاضر در منطقه عمومی رزمایش را پشتیبانی کرد.

همزمان با این مرحله از رزمایش، پروازهای تاکتیکی جنگنده های اف چهار و میراژ نیروی هوایی در پشتیبانی از یگان های نیروی زمینی ارتش با موفقیت اجرا شد.

رونمایی از سلاح آذرخش که نوع پیشرفته سلاح ژ3 است بخش دیگری از این مرحله از رزمایش بود .

استفاده از خودروی مین ریز نینوا ، سلاح ضد زره دهلاوی و طوفان ، پهپاد انتحاری و دیگر انواع پهپاد ها ، سلاح شاهر ، سلاح اخگر بخش دیگری از این رزمایش است .

امروز همزمان با مرحله دوم رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران ، ناوگان دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات و تمرینات مختلف تخصصی در دریای عمان تا مدار 10 درجه شمالی را انجام داد.

سکوهای پرتاب موشک به موشک های شلمچه

همچنین در دومین روز از رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) ارتش ، تمام سکوهای پرتاب موشک در منطقه رزمایش قرارگاه پدافند هوایی به موشک های زمین به هوای شلمچه، جهت اقدام تاکتیکی بر علیه پرنده های دشمن فرضی مسلح شدند.

به گزارش ایرنا از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی فرد» جانشین فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی ضمن ابراز رضایت از تجهیز این سکوها در کوتاه ترین زمان ممکن گفت: آسمان منطقه رزمایش تحت سیطره قرارگاه پدافند هوایی قرار دارد و هیچ تحرکی از چشمان تیز بین این قرارگاه پنهان نمی ماند.

امیر صباحی فرد با تاکید بر بکارگیری موشک های بومی شلمچه جهت انهدام اهداف پرنده خاطرنشان کرد: تمام اهداف پرنده در زمان مقرر توسط موشک های شلمچه منهدم خواهد شد و جهان، شاهد اقتدار و توانایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

کد خبر 282069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha