همشهری آنلاین: اقیانوس هند (مجمع الجزایر کوریاموریا) ـ ایرنا ـ فرمانده سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش اعزامی به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن گفت: دریانوردان ایرانی ترددکننده در آب های یاد شده باید آموزش های لازم را برای مقابله با دزدان دریایی فراگیرند.

ناوگروه

ناخدا یکم عرشه و ستاد 'سید حسین شریفی نسب' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن افزود: آنان باید آموزش های چگونگی کمک گرفتن از ناوگروه های ایرانی مستقر در محور گشت، شناسایی مناطق خطر، نحوه استفاده از اصل غافلگیری در صورت ربوده شدن توسط دزدان دریایی، زنده ماندن و بقا در دریا را فرابگیرند.

وی ادامه داد: از زمان پیدایش پدیده دزدان دریایی نیروی دریایی ارتش برای دفاع از ناوگان تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران در محدوده خطر از جنوبی ترین بخش کشور در عمان تا تنگه باب المندب حضوری مستمر داشته است.

ناخدا یکم شریفی نسب تصریح کرد: اکنون نیروی دریایی ارتش با حضور در صحنه های بین المللی در آب های آزاد و دوردست توان و اقتدار خود را به معرض دید جهانیان گذاشته است.

فرمانده سی و دومین ناو گروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن تاکید کرد: این نیرو با اعزام ناوگروه های متعدد عملیاتی و رزمی به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن به منظور تامین امنیت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بازنگهداشتن خطوط مواصلاتی کشورمان حضوری آشکار و مستمر دارد.

نامبرده گفت: اکنون سی و دومین ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش در حال گشت و اسکورت کشتی های تجاری و نفتکش متعلق به خطوط تجاری جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای درخواست کننده کمک اضطراری حاضر در این منطقه است.

وی با اشاره به اهمیت فراگیری آموزش های یاد شده از سوی دریانوردان به ویژه در شناسایی مناطق امن و آبراهه های مطمئن دریانوری برای مقابله با پدیده زشت و شوم دزدی دریایی تاکید کرد و گفت: دریانوردان ایرانی باید از ورود به مناطق پرخطر بپرهیزند.

ناخدایکم شریفی نسب در ادامه از آمادگی کامل نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای ارائه آموزش های لازم به دریانوردان ایرانی خبر داد و گفت: این آموزش های راهبردی اکنون در بنادر جنوبی ایران در حال اجرا است و در صورت درخواست انجام این آموزش ها از سوی دیگر دریانوردان و علاقه مندان آموزش های یاد شده به آنان ارائه خواهد شد.

سی و دومین ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان در قالب دو فروند شناور، شامل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» به عنوان سرفرماندهی و ناو جمهوری اسلامی ایران «بوشهر» به عنوان پشتیبانی همزمان با عاشورای حسینی (سه شنبه 13 آبان) به خلیج عدن اعزام شده و اکنون در مسیر ماموریت خود در اقیانوس هند در حال حرکت است.

کد خبر 277246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha