همشهری آنلاین: فرمانده سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود حضور یگان های شناور سایر کشورهای دنیا در منطقه شمال اقیانوس هند و خلیج عدن خودکفایی و استقلال ناوگروه های اعزامی ایران از دریافت نکردن خدمات پشتیبانی در منطقه یاد شده زبانزد آنهاست.

ناوگروه‌

ناخدا یکم عرشه و ستاد سید حسین شریفی نسب پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا این مطلب را عنوان کرد.

وی ادامه داد: تمامی نیروهای فرامنطقه‌ای سایر کشورها که برای ماموریت‌های کوتاه تر از ناوگروه‌های ایرانی به منطقه یاد شده اعزام شده اند در مدت ماموریت خود بارها برای پشتیبانی و استفاده از خدمات بندری نظیر دریافت سوخت، تامین قطعات فنی، دریافت آب و مواد غذایی در بندرهای مختلف پهلو می گیرند اما ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ماموریت خود بدون کوچکترین پشتیبانی از خدمات یاد شده و با خودکفایی صد درصدی ماموریت خود را مقتدرانه انجام می دهند.

فرمانده سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تشریح موقعیت جغرافیایی خلیج عدن توضیح داد: این خلیج دارای موقعیتی است که از شرق به اقیانوس هند از جنوب به کشور سومالی و از شمال به کشور یمن منتهی می شود.

وی خاطرنشان کرد: خلیج عدن به دلیل دارا بودن اهمیت راهبردی در تجارت دنیا سالانه محل عبور بیش از چندین هزار کشتی تجاری، نفت کش و نظایر آن می باشد.

ناخدا یکم عرشه و ستاد شریفی نسب گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بنا به دستور مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا برای حفاظت از منافع نظام جمهوری اسلامی در این آبراه بین المللی حضوری مقتدرانه دارد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث مبادلات تجاری این آبراه جزو مهمترین گذرگاه های آبی و دریایی جهان محسوب می شود و حفظ امنیت در این منطقه از درجه بالایی برخوردار است افزود: برای ما مهم این است که دنیا از زمانی که با پدیده شوم دزدی دریایی در این منطقه مواجه شد حضور ناوگروه های ایرانی را با اقتدار برای تامین امنیت نفت کش ها و کشتی های تجاری ایرانی و دیگر کشورها به طور کامل احساس کرد.

ناخدا شریفی نسب اضافه کرد: حضور طولانی مدت در آب های آزاد و بین المللی، توانمندی و تخصص ویژه ای را طلب می کند که ناوگروه های اعزامی نیروی دریایی ارتش به شایستگی و با اقتدار این توانمندی را در مقابل دیدگان جهانیان به اثبات رسانیده اند.

سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه ماموریت خود به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المربط، بندر صلاله، راس الفرتاک، راس الکلب صبح روز گذشته (چهارشنبه) وارد خلیج عدن شد.

کد خبر 277769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha