همشهری آنلاین: فرمانده سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن، از اسکورت حدود دو هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش توسط نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد و بین المللی خبر داد.

ناوگروه

ناخدایکم عرشه و ستاد «سیدحسین شریفی نسب» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا با تشریح این شمار اسکورت دریایی افزود: از ابتدای اعزام ناوگروه مقتدر نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آب های آزاد و بین المللی، تا کنون یکهزار و 745 فروند کشتی شامل (807 کشتی تجاری) و (938 نفتکش) ایرانی را بطور مستقیم در آب های یاد شده اسکورت کرده ایم.

وی توضیح داد: در این مدت حدود 150 مورد درگیری شدید با دزدان دریایی در خلیج عدن، دریای سرخ و شمال اقیانوس هند داشته ایم که نیروهای ما موفق به حفظ خطوط مواصلاتی و دفاع از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد و بین المللی شده اند.

فرمانده سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن ادامه داد: نیروی دریایی در زمینه ماموریت های واگذار شده بویژه در دریاهای آزاد و دوردست، حضوری راهبردی و فعال دارد، بطوریکه تاثیر منطقه ای و فرامنطقه ای این حضور را می توان از طرق مختلف به خصوص انعکاس اخبار رسانه های داخلی و بین المللی مشاهده کرد.

ناخدایکم عرشه و ستاد شریفی نسب ادامه داد: اکنون به یاری خداوند سبحان، سی ودومین ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش در منطقه خلیج عدن حضور دارد که ضمن به نمایش گذاردن اقتدار ایران اسلامی، امنیت خطوط مواصلاتی را نیز با قاطعیت تامین می کند و حتی در برخی موارد از شناورهای خارجی سایر کشورها در برابر حملات دزدان دریایی حمایت کرده است.

وی گفت: این تدبیر رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا بود که ما باید اقتدار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان دهیم و در عرصه دریاهای آزاد و دوردست حضور داشته باشیم.

سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه ماموریت خود به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المروط، بندر صلاله، الموکلا، راس الفرتاک و راس الکلب چهارشنبه گذشته وارد خلیج عدن شده است.

این ناوگروه از روز عاشورا 13 آبان ماه از بندرعباس ماموریت خود را آغاز کرد.

کد خبر 277894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha