همشهری آنلاین: یک جوان فلسطینی با خودروی خود ۱۰ صهیونیست از جمله چند نظامی را در محله شیخ جراح شهر قدس زیر گرفت.

یک جوان فلسطینی با خودرو ۱۰ صهیونیست را در قدس زیر گرفت

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، اخبار اولیه حاکی است در این عملیات شجاعانه جوان فلسطینی با شلیک گلوله پلیس نظامیان صهیونیستی به شهادت رسید.

براساس گزارش های انتشار یافته، دو شهرک نشین صهیونیست در این اقدام کشته و 8 صهیونیست دیگر زخمی شدند.

درمیان صهیونیست های زخمی، حال دو تن بسیار وخیم گزارش شده است.

رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری را تشدید کرده است.

در سرکوب های خشونت آمیز علیه فلسطینیان معترض به ادامه اشغالگری های این رژیم، شماری به شهادت رسیده و عده زیادی نیز مجروح و بازداشت شده اند.

همچنین ورودی های مسجد الاقصی پنج شنبه گذشته برای نخستین بار از زمان اشغال بیت المقدس در سال 1967میلادی، به روی فلسطینیان بسته شد.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از این اقدام رژیم صهیونیستی به عنوان 'اعلام جنگ' یاد کرد.هلاکت دو صهیونیست در قدس اشغالی

هلاکت دو صهیونیست در قدس اشغالی

واحد مرکزی خبر نيز در گزارشي در اين زمينه افزود: در دو عملیات فلسطینی ها در منطقه الشیخ جراح و بیت حنینا در قدس اشغالی ۲ صهیونیست به هلاکت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند.

اين گزارش به نقل از شبکه المیادین اعلام کرد : نظامیان رژیم صهیونیستی ابراهیم العکاری جوان فلسطینی از محله شعفاط بیت المقدس را که با خودروی خود ۱۴ اسرائیلی را در محله شیخ جراح زیر گرفته بود ، پس از بازداشت در محل حادثه با شلیک چند گلوله اعدام کردند.

نظامیان اسرائیلی دو هفته پیش نیز«عابد عبدالرحمن الشلودی» جوان بیست ساله فلسطینی را که با خودروی خود به چند شهرک نشین حمله کرده بود، پس از بازداشت با شلیک چند گلوله به شهادت رساندند.

این شبکه ادامه داد:‌ پنج نفر از افرادی که در عملیات جوان فلسطینی با خودرویش در محله شیخ جراح فلسطین زخمی شدند از نظامیان مرزبان اسرائیلی بودند.

این نیروها از صبح امروز همزمان با تشدید تدابیر امنیتی در بیت المقدس در این منطقه مستقر شده بودند.

نیر برکات شهردار اسرائیلی بیت المقدس نیز خواستار تخریب خانه شهید ابراهیم محمد داود العکاری شد.

شهرک نشینان با برگزاری تجمعی در بیت المقدس در پی عملیات امروز خواستار استعفای وزیر امور داخلی اسرائیل شدند.

گروههای مبارز فلسطینی خواستار دفاع از مسجد الاقصی شدند

گروههای مبارز فلسطینی عملیات شهادت طلبانه امروز را در قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن چهارده صهیونیست دیگر منجر شد تبریک گفتند.

این گروهها خواستار افزایش عملیات ضد صهیونیستی شدند و اعلام کردند باید با تلاشهای صهیونیستها برای تقسیم مسجد الاقصی و یهودی سازی شهر مقدس قدس مقابله شود.

جنبش حماس عملیات قدس را تبریک گفت و به عملیات هرچه بیشتر دعوت کرد تا اشغالگران را به لرزه در آورد و جلوی اقدامات اشغالگران را بگیرد.

سامی ابو زهری سخنگوی حماس گفت این عملیات نشانه آن است که اوضاع با توجه به ادامه جنایات اشغالگران به حد انفجار رسیده است.

وی از همه ملت فلسطین خواست از مسجد الاقصی با همه توان خود حمایت کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز این عملیات را تبریک گفت.

کمیته های مقاومت مردمی فلسطین به رژیم اشغالگر اسرائیل درباره ادامه حمله و هتک حرمت مکرر مسجد الاقصی هشدار داد و تأکید کرد عملیات امروز قدس ، کمترین بهایی است که اشغالگران به علت جسارت علیه مسجد الاقصی می پردازند.

کمیته های مقاومت مردمی با تبریک این حمله به عملیات هرچه بیشتر دعوت و اعلام کرد عملیات ضد صهیونیستی تنها راه بازدارندگی اشغالگران در برابر تعرض به مقدسات ا سلامی است.

کمیته های «توده های ملت فلسطین» مستقر در قدس اشغالی و داخل مسجد الاقصی نیز به دفاع از مسجد الاقصی دعوت کرد و از ملتهای عرب و مسلمانان خواست خشم خود را از بابت حوادثی که علیه مسجد الاقصی رخ می دهد اعلام کنند.

جنبش مقاومت مردمی فلسطین این عملیات را تبریک گفت.

هثیم اشقر از رهبران این جنبش گفت این عملیات پاسخ طبیعی به جنایات دشمن در قدس و کرانه باختری است.

وی افزود راه برای همه نوع واکنش طبیعی به حملات صهیونیستها علیه مسجد الاقصی باز است و دشمن مسئول کامل هرگونه حماقتی است که در هر جایی مرتکب شود.

جبهه عربی فلسطین از ملت فلسطین خواست در برابر اشغالگران در دفاع از مسجد الاقصی و قدس اشغالی انتفاضه کنند و به خشم گسترده مردمی دعوت کرد تا اشغالگران بدانند ملت فلطسین به هیچ وجه نمی پذیرد که به حرمت مسجد الاقصی تعرض شود.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی را مسئول عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی دانست.

معاون برکنار شده وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی را مسئول عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی دانست.

کد خبر 276918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha